• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya klocksnack.se

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ny plattform!

Det kommer antagligen skava lite i början, men ni kommer garanterat börja gilla den.
Den är snabbare, stabilare, snyggare, enklare och har fler roliga funktioner - t.ex. att gilla inlägg i trådar osv.

STOR disclaimer här...
Jag har inte hunnit redigera alla engelska texter än, jag VET att det finns en del ställen kvar som behöver översättas. Det får tas efterhand, ni kan alla engelska. :)

Rapportera gärna i den här tråden om ni stöter på problem.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Redan upptäckt problem med Tapatalk 2. Vet dock att de har en hel del strul med den, och att en ny version är på gång.

Tapatalk (1)-appen fungerar dock utmärkt med allt jag testat ännu. :)
 

max

Dancing Queen
Bra jobbat!
En fråga bara, var ser man antal inlägg? Tycker det är ganska praktiskt att kunna se i trådarna speciellt i annonsdelen.


Tack igen för ett grymt jobb med sidan, nu fungerar tom tapatalk! Får se om notiserna har fått tillbaka åäö eller om de är kvar i engelskan :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Redan upptäckt problem med Tapatalk 2. Vet dock att de har en hel del strul med den, och att en ny version är på gång.

Tapatalk (1)-appen fungerar dock utmärkt med allt jag testat ännu. :)
Det enda jag upptäckt i båda versionerna av Tapatalk är att det inte går att komma åt PM. Skitsamma för stunden för nu vill man ju njuta av det nya gränssnittet ändå!
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Riktigt bra jobbat Daviden(och alla andra inblandade)! Ser lovande ut!

Max:Klicka på avataren bara så kommer massa info upp=)
 

max

Dancing Queen
Max:Klicka på avataren bara så kommer massa info upp=)
Ja, men det är ju merjobb, jag är en lat människa :)

Tog en liten stund att vänja sig vid nya layouten som först kändes jobbig för ögonen och svårläst men jag tror att detta blir riktigt riktigt bra (men postantal vore som sagt en trevlig uppdatering... och lite roligare smileys :rolleyes: )
Åter igen, riktigt bra jobb! Snabb och smärtfri överflyttning!

EDIT: hittade en liten detalj som iof inte spelar någon roll men vill ändå tala om så du vet daviden. Går man in på en persons profil och väljer att visa alla personens material/trådar så visas endast det som är skapat här på nya forumet.
EDIT2: På din profil står det "
daviden är inte vän med dig"
. Är inte det ett ganska otrevligt förhållningssätt :Skrattande smiley som inte finns:
 

Rber

Audemars
2-Faktor
EDIT: hittade en liten detalj som iof inte spelar någon roll men vill ändå tala om så du vet daviden. Går man in på en persons profil och väljer att visa alla personens material/trådar så visas endast det som är skapat här på nya forumet.
Väjer man "participated" i Tapatalk är det samma sak.

Känns som om jag bara klagar.. Tycker nya utseendet är grymt bra och ett stort lyft. Riktigt riktigt bra jobbat!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det där är nog tyvärr något vi får leva med...

Jag har gjort en export från det väldigt skakiga phpBB, importerat in till nya forumet.

Ska se om det är något man kan fixa, mycket möjligt.

Nu ska jag dock sova... Får fixa vidare imorgon. :)
 

max

Dancing Queen
ja det är som sagt inte hela världen, inte ens halva. Påpekar bara saker jag hittar för att hjälpa, sådanna saker finns alltid och om det uppfattas som klagomål så säg gärna till!
Upprepar att det är ett grymt jobb du gjort och det är extremt sällan jag ser såhär välarbetade saker efter en uppdatering! Du är nästan larvigt duktig på detta.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
ja det är som sagt inte hela världen, inte ens halva. Påpekar bara saker jag hittar för att hjälpa, sådanna saker finns alltid och om det uppfattas som klagomål så säg gärna till!
Upprepar att det är ett grymt jobb du gjort och det är extremt sällan jag ser såhär välarbetade saker efter en uppdatering! Du är nästan larvigt duktig på detta.
Kolla nu igen, funkar det nu?
Hade glömt bygga om sök-cachen.
 

max

Dancing Queen
Kolla nu igen, funkar det nu?
Hade glömt bygga om sök-cachen.
Näämen sedär, det löste det hela finfint! Snyggt värre
Haha hur många gånger har man inte svurit över saker under webbyggen och sen insett att man missat catchen :D :D

PS. Om man går in på någons profil, hur gör man då för att skicka ett PM eller mail till denna person?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Och var på någon annans profil finns den funktionen? Ser varken text eller knapp om jag tex går in på din profil, men jag kan vara blind som vanligt :)
Måste man leta upp en post av personen och trycka på avataren?
Gjorde en snabbfix nu. Kolla om det blev bra. ;)

NU ska jag verkligen gå och lägga mig. :)
 

max

Dancing Queen
Gjorde en snabbfix nu. Kolla om det blev bra. ;)

NU ska jag verkligen gå och lägga mig. :)
Snabbfixen är ju strålande! Lätthittad och snygg.
Tackar åter igen, och sov så gott nu!
Sluta läsa här för idag!




Konversationer verkar vara spärrade till 5 pers(enligt texten nedanför iaf) vilket kanske vore smidigt om det kunde låsas upp?
 

SJ Smythe

Cartier
Verkar som att tidsstämpeln, på tapatalk iaf, inte är sommartidsjusterad! Alla inlägg tidsstämplas en timme tidigare än vad klockan är.

Edit: Gäller tid för senaste inlägg när man kollar bland ämnen.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Snyggt å fräscht! Vilket lyft! Verkligen bra och stor uppdatering

En liten fråga, med risk att bli dumförklarad :)
Om jag vill editera en tråd jag skapat. Tex köp & sälj. Hur editerar jag då rubriken? Inget jag ser.
Ska dock tillägga att jag surfar från iPhone utan tapatalk.
Samma sak när jag är i en tråd så står det ingenstans vad tråden heter, vilket de gjorde förut...
 
Topp