• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya klocksnack.se

Lage

Omega
Jag saknar verkligen "till senast olästa inlägg" knappen som fanns på trådarna, inte riktigt samma sak när den ligger inuti tråden, ett klick mer, men väldigt snyggt annars :)

Jag tänkte också så och det är väl flera som har påpekat samma sak, men nu verkar det vara så att jag automatiskt kommer till första olästa inlägget när jag klickar på trådar som jag en gång har varit inne i, utan att klicka på någon särskild knapp. Det är väl t.o.m. bättre än tidigare? Missar jag någonting?

En annan sak: är det möjligt att peka om alla gamla länka till trådar som finns i trådarna?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Låter skumt! Jag behövde inte ens logga in efter nystarten, vare sig på ettan på iPaden eller tvåan på luren. Får du felmeddelandet när du försöker logga in?

Logga in kan ja göra och se trådarna, men om jag vill lägga upp bild står det you dont have permission to view this page or perform this action.

Jag kan inte skriva i trådarna utan får då fel med på svenska att tråden inte hittas. Ung var femte gång kan jag skriva men bilder funkar inte alls.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Logga in kan ja göra och se trådarna, men om jag vill lägga upp bild står det you dont have permission to view this page or perform this action.

Jag kan inte skriva i trådarna utan får då fel med på svenska att tråden inte hittas. Ung var femte gång kan jag skriva men bilder funkar inte alls.
Det där hjälper mig i felsökandet.
Tack, ska spana - utvecklare från Tapatalk kollar också nu f ö.
 

max

Dancing Queen
Logga in kan ja göra och se trådarna, men om jag vill lägga upp bild står det you dont have permission to view this page or perform this action.

Jag kan inte skriva i trådarna utan får då fel med på svenska att tråden inte hittas. Ung var femte gång kan jag skriva men bilder funkar inte alls.
Jaha, men bildfunktionen är avstängd, välj att ladda upp till tapatalk istället för forumet så borde det gå.
 

David

Bödeln
Har varit ifrån dator i två veckor, och bara loggat in sporadiskt med Tapatalk under tiden. Har uppenbarligen missat det mesta som hänt under tiden, vilket verkar vara en hel del. Fantastiskt bra jobbat!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jaha, men bildfunktionen är avstängd, välj att ladda upp till tapatalk istället för forumet så borde det gå.
Ok, provade nyss att ladda upp till tapatalk istället för forumet och det funkade som du skrev.
jag är helt efterbliven vad gäller ny teknik (gillar släggor och spett). Vad är skillnaden att ladda upp till forumet och till tapatalk?
 

max

Dancing Queen
Ok, provade nyss att ladda upp till tapatalk istället för forumet och det funkade som du skrev.
jag är helt efterbliven vad gäller ny teknik (gillar släggor och spett). Vad är skillnaden att ladda upp till forumet och till tapatalk?
Till forumet så laddas det upp på klocksnack.se:s server, om du laddar upp till tapatalk så hamnar bilden på tapatalks server. Eftersom uppladdning till klocksnacks server är avstängd för tillfället så får du felmeddelande när du försöker lägga en bild där.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Wow! Har jobbat på gården hela helgen så jag har bara surfat KS via Tapatalk.... men nu förstår jag vad ni alla snackar om!!!

Det här verkar ju jättebra. En massa nya features som får lära sig antar jag....

Tack tack!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Glömt klistra principtrådarna i Diskusson och K&S? Eller är jag bara blind? :)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Grymt jobbat daviden, det ser snyggt ut men personligen tycker jag det är lite rörigt när man är inne och läser i trådar med lite citat, texten i citat och inlägg är lite för lika så jag märker att jag själv blandar ihop det. Skulle även vilja ha större avstånd mellan inläggen eller något annat som bryter tydligare till nästa inlägg.

Jag gillar även när man ser vilken tid ett citerat inlägg har skrivits utan att behöva klicka på det.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Grymt jobbat daviden, det ser snyggt ut men personligen tycker jag det är lite rörigt när man är inne och läser i trådar med lite citat, texten i citat och inlägg är lite för lika så jag märker att jag själv blandar ihop det. Skulle även vilja ha större avstånd mellan inläggen eller något annat som bryter tydligare till nästa inlägg.

Jag gillar även när man ser vilken tid ett citerat inlägg har skrivits utan att behöva klicka på det.
Det där kan jag hålla med om, signaturen alltså - ska se om jag inte kan fixa till det. En designgrej.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Grymt jobbat daviden, det ser snyggt ut men personligen tycker jag det är lite rörigt när man är inne och läser i trådar med lite citat, texten i citat och inlägg är lite för lika så jag märker att jag själv blandar ihop det. Skulle även vilja ha större avstånd mellan inläggen eller något annat som bryter tydligare till nästa inlägg.

Jag gillar även när man ser vilken tid ett citerat inlägg har skrivits utan att behöva klicka på det.
Hur ser det ut nu, tycker du? Lite mer uppdelat nu.
 

_jonte

Patek
En liiiiten pyttegrej är att jag ej ser KS-loggan upp på fliken längre.
Måste säga att denna plattformen är sjukt trevlig. Märker lyftet från den gamla. Notiser mycket trevligt tillägg. Innan föredrog jag helt klart Tapatalk. Nu gillas båda vägarna.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Avataren är lite stor tycker jag, även på framsidan, tar över lite mycket.
Var mer överskådligt när man bara såg trådtitel.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
En liiiiten pyttegrej är att jag ej ser KS-loggan upp på fliken längre.
Måste säga att denna plattformen är sjukt trevlig. Märker lyftet från den gamla. Notiser mycket trevligt tillägg. Innan föredrog jag helt klart Tapatalk. Nu gillas båda vägarna.
Märkligt - den ser jag... Kanske cache-grej?

Avataren är lite stor tycker jag, även på framsidan, tar över lite mycket.
Var mer överskådligt när man bara såg trådtitel.
Ska laborera med det.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Goda nyheter och dåliga nyheter.

De goda först va?
City Network tar hand om oss och sätter oss på en egen server - en VPS.

De dåliga nu då, det innebär en kort neretid. När och hur det blir vet jag inte än.
Inte riktigt jag som styr över det.

I kort är det skitbra nyheter. Vi har fått ett angenämt problem förstår ni, jag klipper in vad City Network skrev till mig:
za9y3apy.jpg


Vi växer så det knakar, ni har väl kollat på användare online numera? Galet...
Riktigt roligt är det iaf.! :)
 

Rille

Rolex
Riktigt kul!
Råkade snegla imorse vid fikan hur många som var inne samtidigt och då var det runt 100ingen!!:)
 
Topp