• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya klocksnack.se

CaptainOats

Patek
2-Faktor
en sak som jag inte vet om någon tagit upp redan men.

När man är inne på sida 2 i en tråd på tex bara 2 sidor så kan man fortf klicka på den sidan , dvs 2 an där nere och det ser ut som att det är sida 1 man är inne på eftersom 2 an lyser lite starkare.

Tycker inte man ska kunna klicka på sidan man redan är inne på, utan den borde vara avmarkerad, om du förstår vad jag menar.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
en sak som jag inte vet om någon tagit upp redan men.

När man är inne på sida 2 i en tråd på tex bara 2 sidor så kan man fortf klicka på den sidan , dvs 2 an där nere och det ser ut som att det är sida 1 man är inne på eftersom 2 an lyser lite starkare.

Tycker inte man ska kunna klicka på sidan man redan är inne på, utan den borde vara avmarkerad, om du förstår vad jag menar.
Jag tolkar det annorlunda, den som sticker ut/lyser starkast är aktiv.
Att man inte ska kunna trycka på den man är inne på är nog knepigt att ändra utan att modifiera grunden i forumprogramvaran - något jag väldigt gärna låter bli att göra.

Kan däremot försöka ändra så att den aktiva lyser upp lite mer/utmärker sig.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag tolkar det annorlunda, den som sticker ut/lyser starkast är aktiv.
Att man inte ska kunna trycka på den man är inne på är nog knepigt att ändra utan att modifiera grunden i forumprogramvaran - något jag väldigt gärna låter bli att göra.

Kan däremot försöka ändra så att den aktiva lyser upp lite mer/utmärker sig.

Ok, kanske en vanesak då man aldrig brukar kunna göra det. Men är ju inget problem egentligen :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
I Tapatalk2:

När jag ibland väljer att gå till nästa sida så hannar jag i en helt annan tråd och ibland även i ett helt annat subforum. Cirka 50% av fallen det senaste dygnet.

Ett exempel, är inne i tråden med den PVDade Explorern, väljer nästa sida och hamnar längst ned på sida ett i vaniljglass recension av APn.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
I Tapatalk2:

När jag ibland väljer att gå till nästa sida så hannar jag i en helt annan tråd och ibland även i ett helt annat subforum. Cirka 50% av fallen det senaste dygnet.

Ett exempel, är inne i tråden med den PVDade Explorern, väljer nästa sida och hamnar längst ned på sida ett i vaniljglass recension av APn.
What ...låter ju helt galet.
Försökt reproducera det felet de senaste 10 minuterna på 3 olika enheter utan resultat...
 

Rber

Audemars
2-Faktor
What ...låter ju helt galet.
Försökt reproducera det felet de senaste 10 minuterna på 3 olika enheter utan resultat...
Lite förvirrande innan jag upptäckte att jag hamnat i fel tråd eftersom det gick från PVD diskussion till att ropa grattis och tack för en recension.

Brukar inte behöva byta sida så ofta. Skriker till om det händer igen. Bara i Tapatalk2 men endast hänt inne på KS, har uppstått båda innan och efter deras senaste uppdatering.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Lite förvirrande innan jag upptäckte att jag hamnat i fel tråd eftersom det gick från PVD diskussion till att ropa grattis och tack för en recension.

Brukar inte behöva byta sida så ofta. Skriker till om det händer igen. Bara i Tapatalk2 men endast hänt inne på KS, har uppstått båda innan och efter deras senaste uppdatering.
Låter som ett app-fel, och inte sid-fel.
Kan vi titta på det efter flytt till server? Har lite att pyssla med här. :)
 

P-A

Sir Spamalot
I och med detta så borde man väl kunna säga att vi är det störst växande klockforumet i Skandinavien? Inte störst till antal medlemmar men utan tvekan antal trådar, inlägg och aktiva medlemmar! Härligt!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Mycket snyggt ordnat!

En tanke som slog mig var att det skulle vara praktiskt med en klocka/tidsvisning typ atomur längst upp på sidan så man snabbt och smidigt skulle se korrekt tid när man ställer in sin klocka. Har ingen aning om det är svårt att fixa eller inte, men som sagt bara en tanke...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Mycket snyggt ordnat!

En tanke som slog mig var att det skulle vara praktiskt med en klocka/tidsvisning typ atomur längst upp på sidan så man snabbt och smidigt skulle se korrekt tid när man ställer in sin klocka. Har ingen aning om det är svårt att fixa eller inte, men som sagt bara en tanke...
Så? :)
 

Rivalen

Rolex
Ladda upp bilder - är det självklart för alla? Upload to imgur - och sen? Kan vi inte lägge en instruktion jämte senaste nytt "Infoga bild i inlägg"? En annan blir lycklig när man lärt sig "Ladda upp bilaga" eller vad det hette och sedan "infoga i inlägget", men den tiden är väl förbi?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ladda upp bilder - är det självklart för alla? Upload to imgur - och sen? Kan vi inte lägge en instruktion jämte senaste nytt "Infoga bild i inlägg"? En annan blir lycklig när man lärt sig "Ladda upp bilaga" eller vad det hette och sedan "infoga i inlägget", men den tiden är väl förbi?
Den tiden kommer tillbaka, men inte just nu.
Ska först se så att allt fungerar bra nu (vilket det verkar göra, ta i trä).
 

Camo00

Patek
Synd. Tycker det är en bra funktion som i och för sig inte alla använder sig av. Att kunna ändra exempelvis "hur fixa bla bla" till "hur fixa bla bla löst" kan ju vara bra.
Håller med. Många trådar går från paketöppning till frågor om delar till tips på fix... Det håller nere antalet trådar lite?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Synd. Tycker det är en bra funktion som i och för sig inte alla använder sig av. Att kunna ändra exempelvis "hur fixa bla bla" till "hur fixa bla bla löst" kan ju vara bra.
Håller med. Många trådar går från paketöppning till frågor om delar till tips på fix... Det håller nere antalet trådar lite?
Vi kan bli bättre på att moderera - när det här händer kan någon av oss admins vara framme snabbt och fixa. :)
 
Topp