• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya moddar från Bamford

Mattiasss

Omega
Ramlade över dessa bilder från Bamford. Ganska läckra i min mening, gåsen framför allt.

bamford-watch-department-polar-rolex-watches-01.jpg



bamford-watch-department-polar-rolex-watches-02.jpg


bamford-watch-department-polar-rolex-watches-03.jpg


Hiss eller diss? :)
 

Göteborgare

Cartier
Väldigt läckra, men är inte helt säker på att jag skulle vilja ha en själv. Känns lite som en sån här. Kul att titta på men inget man pendlar till jobbet med.
rr3154.jpg
 

Starship

Cartier
Är det där något officiellt samarbete så att de går att få servade av Rolex? Eller kommer Rolex att byta tavla etc till original vid service? Det vore säkert lite snopet om någon betalat premium för dessa och sedan hamnar i bråk med Rolex!
 

Psykel

Patek
Milgaussen hade varit läcker om den inte varit pvd'ad. Tavlan och visarna var snygga! Även vit tavla på Explorer vore nåt.
Kanske något för Rolex till Basel 2016? Lite mer variation på enformigare modeller vore kul.
 

M.U

Rolex
Ser ut som klockorna (framförallt daytonan och gaussen) har legat i vitt damm i ett par hundra år...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Finishen är ju medvetet grov. Ska väl se ut som polyurea coating eller nåt annat stryktåligt. Kanske till och med är det?

GE1305_A.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Är det där något officiellt samarbete så att de går att få servade av Rolex? Eller kommer Rolex att byta tavla etc till original vid service? Det vore säkert lite snopet om någon betalat premium för dessa och sedan hamnar i bråk med Rolex!
Rolex öppnar inte ens upp dem. Urmakare med parts account riskerar dessutom att tappa det om de servar dessa. Tror för all del att tex Nymans eller Rob ev skulle ta jobben men det är lite av ett dilemma med dessa.

http://www.network54.com/Forum/207593/thread/1446381610/last-1447069411/View+All
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det är något dekadent tilltalande med bamfords klockor, men en sån klocka ser jag mig själv köpa först när jag har en bred samling Rolexar hemma sedan tidigare.

Screen Shot 2015-12-09 at 16.03.06.png
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Fy, nej, inget för mig... De hade väl åtminstone kunnat fylla tachymeterringen med svart iaf. Just nu är ju läsbarheten snudd på obefintlig...
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Ah, nja, njäe. Jag är inte speciellt ortodox när det kommer till moddar (och står gärna på sidlinjen och hejar på när nån målar tavlan på en Nautilus i camouflagemönster), men det här var inte speciellt lyckat. Faktiskt.
 

Jens

Greedo
Kanske inte var de mest lyckade moddningarna som skådats, men uppenbarligen så finns intresset då Rolex själva inte lyckas producera nåt man mer än gäspar åt.


J
 
Topp