• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Omega AT8500 Master Co-axial

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tycker inte du har någon koll överhuvudtaget, håll dig till safir rollarna...

Klockan utan "datumfönsterramen" blev cleanare, men båda modellerna sitter skuret på handleden. Den blå är otroligt fin, både på bild och IRL. 38,5 mm är den perfekta storleken just i detta segmentet.
PCL är en smaksak, vissa gillar det, andra avskyr det, men länken i sin helhet är underbar.

Håll dig till Norrland och slakteriet. Klockor är inget för dig.
 

Marckus

Panerai
Skulle lätt rekommendera klockan till en oinsatt som bara vill ha en klocka som fungerar till allt...
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Blå, blå, blå... Jäkligt läcker tycker jag. Inget större fel på den svarta, men väcker inte alls begäret på samma sätt.
 

hannes

Omega
På de nya ser det ut som nån variant från fontfamiljen Futura

*edit* Efter en snabb googling så är jag inte alls lika säker på typsnittet, låter någon med mer tränat öga avgöra!

*EDIT EDIT* Skulle egentligen ändra mitt första inlägg men råkade svara, ursäkta för kladd.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Är i valet att slå till på en ny AT testade "gamla" varianten hos Rob gillade den direkt. Vilka fördelar har Master Cox och lönar sig de extra tusenlapparna? Är 38,5 versionen som gäller för mig.
 

Apansson

Torpare
Är i valet att slå till på en ny AT testade "gamla" varianten hos Rob gillade den direkt. Vilka fördelar har Master Cox och lönar sig de extra tusenlapparna? Är 38,5 versionen som gäller för mig.
Master Cox om du vill vara ny och uppdaterad eller jobbar någonstans där du utsätts för mycket magnetism. Sen är det ju detaljen med ramen runt datumet också!
 

chogge

Omega
Känns cleant med datumet o fräscht med nytt. Nu ser jag även på bilderna att mittlänkarna är polerade. Jag gillar :happyhappy:


Japp, länken är uppdaterad med polerade mittlänkar. Tycker den är finare nu faktiskt. Sen tycker jag den uppdaterade urverket med antimagnetism är värt någon/några tusenlappar. Sedan så tycker jag också att det blir mer cleant utam datumfönstret, som även gör att datumet syns bättre från olika vinklar.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Provade nya Omega Aqua Terra 8500 med deras antimagnetiska urverk, sk. master co-axial.
Provade blå och svart tavla, storlek 38,5 mm. Tycker uppdateringarna är riktigt lyckade faktiskt. Är helt klart på min "blivande klocka lista".

Vad tycker ni?
Har de nytt armband också? Ser olikt ut från min AT skyfall
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Japp, länken är uppdaterad med polerade mittlänkar. Tycker den är finare nu faktiskt. Sen tycker jag den uppdaterade urverket med antimagnetism är värt någon/några tusenlappar. Sedan så tycker jag också att det blir mer cleant utam datumfönstret, som även gör att datumet syns bättre från olika vinklar.
Svårt att läsa alla poster ibland ;)
 

plexan

Cartier
Den blåa är så vacker! Men finns det micro justering på länken?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Sond

Patek
Gillade dessa tidigare. Men har fått en hang-up på timvisaren. Tycker den ser för stympad ut. Stör hela designen. Annars måste det vara en av de finaste vardagsklockorna.
 

Lövet

Omega
image.jpg
Nice, en sån kan man ju inte ligga och drömma om mer. Knallade ner och köpte en i veckan! Vad tycks?
 
Topp