• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Omega Seamaster 300 finns att prova i butik...

Boris Balkan

Fark you!
Är lite kluven inför fejkpatinan. Det bra ut men det är onekligen själlöst. Det borde vara crispy white istället. Hursomhelst skulle jag aldrig sådana pengar för en Omega. ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Materialvalet tycker jag är det roligaste med denna klocka. Tavlan är keramisk och har mattats ner, samtliga vridringar är liquid metal. Tyvärr har de sabbat den med pcl och fakepatina. Utan detta hade den varit klockren.
 

n1tro

Panerai
Synd att inte omega satsade vidare på den modellen endast som sin dykarklocka. Då hade de idag varit en utmanare till rolex sub på allvar faktiskt.
 
Var där och kikade idag, dom hade bara Stål/Rosé varianten inne, den kändes riktigt schysst, gällande fejkpatinan så kändes den rätt passande färgmässigt mot rosén, den verkar heller inte lika gul/brun IRL som på vissa av bilderna man ser...

Den är massiv på armen och kändes rätt blinging....helt klart en lyckad modell som nog kommer gå hem hos klocknördar medan min personliga åsikt är att gemene man nog kommer välja en Planet Ocean framför Seamaster 300...
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Var där och kikade idag, dom hade bara Stål/Rosé varianten inne, den kändes riktigt schysst, gällande fejkpatinan så kändes den rätt passande färgmässigt mot rosén, den verkar heller inte lika gul/brun IRL som på vissa av bilderna man ser...

Den är massiv på armen och kändes rätt blinging....helt klart en lyckad modell som nog kommer gå hem hos klocknördar medan min personliga åsikt är att gemene man nog kommer välja en Planet Ocean framför Seamaster 300...

jaha... och vart fan är bilderna då??? ;)
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Tycker att den ser mycket intressant ut, även om vissa detaljer borde va annorlunda :)
Ska bli kul att få känna den på!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Sjukt jävla ocoolt. Börjar få känslan av att Omega själva har insett att de var som bäst på 50 och 60-talet.

Vad är det som är så ocoolt med denna förutom missen med fejkpatinan? (Har själv inte bestämt vad jag eg tycker om patinan)

Jag ser det som att enda skillnaden på detta ex och tex rolex sub 116610 är att rolex haft en obruten linje. Det är bara bra att omega plockar upp en linje de aldrig borde lagt ned.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vad är det som är så ocoolt med denna förutom missen med fejkpatinan? (Har själv inte bestämt vad jag eg tycker om patinan)

Jag ser det som att enda skillnaden på detta ex och tex rolex sub 116610 är att rolex haft en obruten linje. Det är bara bra att omega plockar upp en linje de aldrig borde lagt ned.

Första nya Omegan jag kan tänka mig att köpa förutom en helguldsconnie på länk.
 
Topp