• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Omega Seamaster 300 finns att prova i butik...

StrawberryFields

Sir Notalot
Vad är det som är så ocoolt med denna förutom missen med fejkpatinan? (Har själv inte bestämt vad jag eg tycker om patinan)

Jag ser det som att enda skillnaden på detta ex och tex rolex sub 116610 är att rolex haft en obruten linje. Det är bara bra att omega plockar upp en linje de aldrig borde lagt ned.
De borde definitivt inte ha lagt ner den. Men, ibland måste man låta en död hund ligga. Även om man fortfarande älskar ett ex är det aldrig en bra idé att försöka få det att fungera igen.

Det är mest fejkpatinan som sticker i mina ögon. Och så får jag lite väl mycket fifty fathoms vibbar av den.
 

par

Patek
2-Faktor
Här ser den inte jättegul ut.
 
Omega-Seamaster-300-Master-Co-Axial-watch-15.jpg

Men det är väll platina modellen på bilden?
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Var där och kikade idag, dom hade bara Stål/Rosé varianten inne, den kändes riktigt schysst, gällande fejkpatinan så kändes den rätt passande färgmässigt mot rosén, den verkar heller inte lika gul/brun IRL som på vissa av bilderna man ser...

Den är massiv på armen och kändes rätt blinging....helt klart en lyckad modell som nog kommer gå hem hos klocknördar medan min personliga åsikt är att gemene man nog kommer välja en Planet Ocean framför Seamaster 300...
Jag missade den precis i fredags :/
Hur skulle du säga att den är storleksmässigt jämte tex planet ocean 42mm?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Testade den igår hos Rob. Listpriset är 47 400 kr.
Bilderna är inte helt rättvisa mot klockan. Jag gillar den men blev en aningen tveksam då både länk, glas o bezel blänker väldigt och reflekterar ljuset lite väl mkt. Detta kan ju också beror på ljuset inne i butiken.
IMG_4543.JPG
IMG_4545.JPG
 

Vesper

Rolex
Testade den igår hos Rob. Listpriset är 47 400 kr.
Bilderna är inte helt rättvisa mot klockan. Jag gillar den men blev en aningen tveksam då både länk, glas o bezel blänker väldigt och reflekterar ljuset lite väl mkt. Detta kan ju också beror på ljuset inne i butiken.
IMG_4543.JPG
IMG_4545.JPG
Riktigt snygg, hade dom någon annan variant på den inne också?
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Kommer snart klämma på en och ge ett korrekt Omega fanboi utlåtande. På bilder har den sett klockren ut, fast vissa når liksom inte upp när det kommer IRL.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Testade den igår hos Rob. Listpriset är 47 400 kr.
Bilderna är inte helt rättvisa mot klockan. Jag gillar den men blev en aningen tveksam då både länk, glas o bezel blänker väldigt och reflekterar ljuset lite väl mkt. Detta kan ju också beror på ljuset inne i butiken.
Vet du hur länge den finns inne? Eller har de börjat sälja nu?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men vad då stooooor? Den är ju inte stor till måtten. Betyder stor hög?
Jokkmokkswe - Kan vi få ett lite mer nyanserat utlåtande?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Någon som mixtrat med bilden? Lumepluppen ser ut att vara gulare?

Edit: jmf med produktbild från omega
image.jpg


Edit2: på omegas hemsida ser det ut som index och timvisare har blå lume och lumeplupp och minutvisare har grön... Märkligt
image.jpg

Det är samma sak på POn, det är för att man lättare ska se skillnad på tim och minutvisaren när det är mörkt som i en säck

Att lumepluppen och minutvisaren är i annan lumefärg är en funktion för dykning i dålig sikt/ljus. Då är det viktigaste att kunna se lumepluppen/pilen (start eller slut av dyk) samt minutvisaren som indikerar dykets längd/nedräkning till uppstigning.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Stor jämfört med gamla men inte stor jämfört med nya AT eller PO. Lite tjockare än en vanlig speedy men inget som sticker ut. Är dock ingen fantast av de "nya" länkarna på Omega.
Står i valet och kvalet angående denna klocka, fast frågan är vad den tillför mot min PO i användning.
Hade varit ett givet köp om man stått utan PO eller speedyn. Nån här som skall köpa första "fina" klockan så tycker jag iaf man ska fara och prova och ge den en chans.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
klockan jag provade var såld o de flesta som kommer till rob i år är redan sålda. Storleksmässigt skulle jag säga att den är som en speedy
 

Apansson

Torpare
Prövade den i stål/rose häromdagen. Väldigt hög, känns klumpigare än PO då den är lite kantigare. Många kanske gillar det dock. Fejkpatinan är helt åt helvete jävla bedrövligt ful, precis som det ser ut på bilderna. Mittlänkarna är alldeles för blanka. Bezeln är snygg, tavlan med de nedsänkta indexarna är snygg förutom fejkpatinan.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Prövade den i stål/rose häromdagen. Väldigt hög, känns klumpigare än PO då den är lite kantigare. Många kanske gillar det dock. Fejkpatinan är helt åt helvete jävla bedrövligt ful, precis som det ser ut på bilderna. Mittlänkarna är alldeles för blanka. Bezeln är snygg, tavlan med de nedsänkta indexarna är snygg förutom fejkpatinan.

jaja du behöver inte köpa ;):)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ska inte! Men jag gillade den verkligen inte. Blev besviken. Blev oerhört upphetsad när jag hörde att den skulle komma, men den kändes absolut inte rätt i verkligheten.

jag tyckte den var aningen för blänkande men jag testade den mitt under värsta lyset hos Rob så kan varit det oxå. Fast oddsen att jag kommer äga den nån gång ger ju inga pengar tillbaka direkt...
 
Topp