• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Omega Seamaster Chrono-diver

4cie

Rolex
2-Faktor
Halloj,

Denna Seamaster presenterades på Baselmässan, dock finns det inte mycket information om den.
Det man vet är att:
Den har keramisk vridring
Den blir 44mm stor
Co-axial-verk (3330 eller 3313?)
Pris?

Det har ju skrivits spaltmeter och blåsts i fanfarer när det gäller Omegas andra releaser i år, såsom GoodPlanet POn och Dark side of the moon Speedmastern.
Denna är det dock tyst om.

Vet någon något mer om klockan?
Tänkte att vi kan samla lite kunskap om denna i tråden :)

DSC02191-1024x683.jpg
 

Isodor

Audemars
Fick mail från Erikssons Urhandel

Omega Seamaster "Regatta", boetten håller 44mm, vattentät och kostar 43.100.-

Finns även i gult.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Fick mail från Erikssons Urhandel

Omega Seamaster "Regatta", boetten håller 44mm, vattentät och kostar 43.100.-

Finns även i gult.



Den var snygg! Störde mig tyvärr en hel del på den vita texten som kändes malplacerad!



Håller med om att texten känns lite felplacerad. Ser ut som att man fick ont om plats och blev tvungen att hitta någon lösning.

Vet inte om det är rätt modell? Det är ju ingen regatta-timer. Rätta mig om jag har fel men brukar inte en regatta-timer ha några runda ringar som Rolex Yachtmaster II och Omega NZL-32 har?

10.003_1.jpg
 

Camo00

Patek
Fick mail från Erikssons Urhandel

Omega Seamaster "Regatta", boetten håller 44mm, vattentät och kostar 43.100.-

Finns även i gult.

En Seamaster som är vattentät? Really?? :)

Tyckte den var snygg men den blir nog lite svårläst i vissa lägen? Tycker min vanliga SMP är det ibland...
 
Topp