• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Omega..

ScubaKing

Audemars
Såg denna Omega live hos en handlare i Nacka (Klockmaster har jag för mig) häromdagen. Fantastisk klocka som jag fastnade för direkt. Tycker det gula passar perfekt mot det annars svarta på klockan.

Dubbel behandling på glaset gjorde att man nästan kunde ta på urtavlan. Mycket tool-känsla på den tyckte jag.

Någon som har några åsikter kring denna?

15508wo.jpg


9ifgo3.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Snygg men för stor de är ju inte kända för att vara tunna heller.


Den var inte alls så stor när man väl såg den live, jag föreslår du går och kollar den. Den framstod som mycket mindre än den vanliga äldre chrono som finns! Det var mitt första intryck, vad liten och smäck den var :)
 

cab

Audemars
2-Faktor
Den var inte alls så stor när man väl såg den live, jag föreslår du går och kollar den. Den framstod som mycket mindre än den vanliga äldre chrono som finns! Det var mitt första intryck, vad liten och smäck den var :)
Har haft den gamla modellen och tror jag skulle tycka den känns jävligt stor nu. Ska testa vid tillfälle :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Såg denna Omega live hos en handlare i Nacka (Klockmaster har jag för mig) häromdagen. Fantastisk klocka som jag fastnade för direkt. Tycker det gula passar perfekt mot det annars svarta på klockan.

Dubbel behandling på glaset gjorde att man nästan kunde ta på urtavlan. Mycket tool-känsla på den tyckte jag.

Någon som har några åsikter kring denna?

15508wo.jpg


9ifgo3.jpg

Cool Chrono!! Men säg mig... Är det du på avatarbilden?...
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Har funnits ute ett tag nu. Snyggare än den vanliga iaf, ser betydligt modernare ut. Skelett visarna är dock de som stör, fortfarande.
Finns en rätt snygg limiterad i typ rosa, heter nåt med etzn.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Det är en tuff klocka och rätt häftigt med svart+gult, men i ärlighetens namn så är det mer "titta på i lådan"-klocka än "använda dagligen"-klocka för mig.
 
Förstod att du skulle gilla den, som säljaren sa; "Skulle det stå Breitling på den skulle den passa perfekt i den andra montern" :).
Och jag tycker han har helt rätt, tavlan är lika genomarbetad som endast en Breitling tavla är annars.

Fast undrar om han inte tänkte på färgerna, Svart och Gult är ju Breitling klassiska kombo, snygg är den hursomhelst men jag tror man tröttnar om man inte har några några att byta med...
 

plattfot

Rolex
Skelett visarna är dock de som stör, fortfarande.

I detta fallet tycker jag de ihåliga visarna fyller ett syfte och därmed funkar.

Klockan i övrigt är ett lyft, men den vågiga profilen på vridringen (som sm300-modellerna har) är en riktig turn off för mig. Ger hela klockan ett daterat uttryck hur de Omega försöker piffa resten.
 
Topp