Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nya PP 5524G Calatrava Pilot Travel Time

Diskussion i 'Diskussion' startad av CurriculumVitae, 18 mars 2015.

1. CurriculumVitae
    Trådstartare

CurriculumVitae Bonde

Nya Patek Phillippe 5524G – Calatrava Pilot Travel Time, vad tycks?
    När jag först såg den på Hodinkee (http://www.hodinkee.com/blog/patek-philippe-5524G-Calatrava-Pilot-Travel-Time) blev jag minst sagt överraskad. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka ännu. Kul att de töjer på ramarna men är detta rätt väg att gå?

Mer info hittar ni på Hodinkee (se länken ovan) samt här: https://www.patek.com/en/mens-watches/complications/5524G-001

I vilket fall kommer vi säkert få höra mer om denna nya release från flera håll nu när Basel 2015 kör igång.

Vad säger ni? Flipp eller flopp?

2. morrism

morrism Friends of KS

Har inte redan hamilton den där modellen?

Icaras och CurriculumVitae gillar detta.
  3. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉

Njae, tyckte faktiskt inte att dem där två hade så många likheter. Båda har svarta tavlor, liknande "modern style" visare och retrostuk på index (i olika font). Men där tycker jag liknelserna slutar...

Dock är det väl roligare att köpa en gammal vintageklocka, än att köpa en som är gjord för att se vintage ut...

4. holmjohaan

holmjohaan Stadsbo

Gillar den inte alls :(

5. denjohan

denjohan Friends of KS

Nope. Tråkretro. Inte för mig. Ser ut som en Shinola, och jag misstänker att man typ kan köpa hela Shinola som företag för ungefär samma peng som den klockan. Då har man inte riktigt lyckats i mina ögon.

6. cab

cab Friends of KS

Årets fail

7. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Den från Hamilton var riktigt trevlig.

8. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Näej, man köper ju inte en sån där om man ska ha patek?

eriksson850 gillar detta.
  9. cedstroms

cedstroms Bonde

Gillade inte alls faktiskt

Mårtenssons ur Brookfield