• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NYA Riktlinjer för annonsering på köp/sälj - och tips!

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
KS'are

Den vakne har kanske redan noterat att vi har uppdaterat riktlinjerna för Köp & Sälj samt lagt till två trådar med tips för säljare respektive köpare. Ett stort tack till framförallt China för hans bidrag till tipstrådarna samt tack till er andra som kommit med förslag och synpunkter på köp/sälj.

Syftet är att dels styra upp riktlinjerna och dels att ge allmänna rekommendationer till både köpare och säljare. På detta sätt hoppas vi kunna bidra till att göra annonssidan till en jämförelsevis trygg och bra sida att använda för att göra bra klockaffärer för alla inblandade.

Läs gärna igenom de nya trådarna.

https://klocksnack.se/threads/nya-riktlinjer-för-annonsering-på-köp-sälj.17050/
https://klocksnack.se/threads/tips-för-köpare.17056/
https://klocksnack.se/threads/tips-för-säljare.17055/

:)

God fortsättning!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Otroligt bra Denke och resten av ledningen. Talar för alla klocksnackare när jag säger att ni gör ett fantastiskt jobb och vi uppskattar den tid ni lägger ner på forumet och oss medlemmar.
 

aadde81

Cartier
Förlåt om jag kommer med kritik men förstår inte logiken i de nya riktlinjerna för annonsering. I mitt fall får jag lägga upp annons men då jag inte kommit upp till 100 poster får jag inte posta i upplagda annonser, inte ens min egen. Vad är syftet? Är det för att undvika "kladd" i annonserna, i så fall finns det något som tyder på att "stammisar" kladdar mindre än de som inte blivit stammisar ännu? Knappast enligt min erfarenhet.

Nu idag blev min köpes-annons omotiverat "nedkladdad" (enligt mig), får jag bemöta det som skrivs där eller be dem sluta kladda? Svar nej vilket är fruktansvärt irriterande. Visst kan jag inom den närmsta kvarten okynnesposta 63 inlägg så jag kommer upp i 100 poster, men känns fel. Det kanske dock blir resultatet av det hela, att folk okynnesposter "skit" för att uppnå olika behörighetsnivåer härinne.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Förlåt om jag kommer med kritik men förstår inte logiken i de nya riktlinjerna för annonsering. I mitt fall får jag lägga upp annons men då jag inte kommit upp till 100 poster får jag inte posta i upplagda annonser, inte ens min egen. Vad är syftet? Är det för att undvika "kladd" i annonserna, i så fall finns det något som tyder på att "stammisar" kladdar mindre än de som inte blivit stammisar ännu? Knappast enligt min erfarenhet.

Nu idag blev min köpes-annons omotiverat "nedkladdad" (enligt mig), får jag bemöta det som skrivs där eller be dem sluta kladda? Svar nej vilket är fruktansvärt irriterande. Visst kan jag inom den närmsta kvarten okynnesposta 63 inlägg så jag kommer upp i 100 poster, men känns fel. Det kanske dock blir resultatet av det hela, att folk okynnesposter "skit" för att uppnå olika behörighetsnivåer härinne.
Såg din annons och i det fallet förstår jag fan din irritation.
De två som valt din tråd som konversationsforum borde veta bättre.
Forumledningen kanske kan städa den åt dig? Denke
 
Topp