• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Rolex Day-Dates smarta drag

DrDre

Patek
Tycker inte DD är en dressare. Alldeles för sportig. Men den passar fint till skjorta och kavaj. Och det ser jag som en stor skillnad.

Jag håller med dig, den är ju ingen dress watch som tex en Reverso, Calatrava eller Tank. Men på en lite tunar rem tycker jag ändå att den kommer ganska nära dress watch . Det här tex ser vl inte så dumt ut?

Tycker det funkar rätt bra till mörk kostym och dubbla manschetter. I alla fall om det är en typ av tillställning där etiketten säger att man också ska ta med sig ett hagelgevär.

Michael-Caine-Get-Carter-Rolex.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tycker klockan är för liten på han. Killen bar klockan på den smallaste delen av handleden ändå ser det ut som en tjej klocka.

Har aldrig förstått det där med att något ser ut som ett "damur". Antigen sitter uret bekvämt eller ej. Antigen ser det bra ut eller ej. När jag var ung och dum köpte jag en Armani X-Large för att jag ville att den skulle synas lite extra mycket. Idag är jag äldre och klockare och därmed går jag efter estetik och komfortfaktorer.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Tror att något mindre än 40mm skulle vara perfekt för DD:n. Jag tänker på att DD:n bör vara mindre än submarinern som är 40mm... därför kan man tycka att DD bör vara 38-39mm... Det tror jag skulle varit sweetspot.
En snygg 38.5 mm och sen en hyperfläsk guldtacka på 41mm.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tror att något mindre än 40mm skulle vara perfekt för DD:n. Jag tänker på att DD:n bör vara mindre än submarinern som är 40mm... därför kan man tycka att DD bör vara 38-39mm... Det tror jag skulle varit sweetspot.
En snygg 38.5 mm och sen en hyperfläsk guldtacka på 41mm.

Bara att köpa en masterpiece på 39 mm då.
 
P

Philippe Stern

Guest
Sen är det ny infattning av länken i boetten. Ser mer naturligt ut. Inte avhugget. Sjukt snyggt.
 

Genta

Cartier
Hoppas 40 mm funkar IRL. Hade en 39 mm Aqua Terra och med bara timme-minut-sekund såg det lite ensamt ut på urtavlan....
 
Topp