• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya SD med eller utan minutmarkeringar?

Chuck

Patek
2-Faktor
För mig spökar det lite med minutmarkeringarna, vet inte vad jag ska tycka. Måste givetvis se det live.

Vilken föredrar ni?
 

Bilagor

  • dweller.jpg
    dweller.jpg
    50.5 KB · Visningar: 444

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Tycker att man alltid skall markera när det gäller SD. :D


Men i detta fall kan man skippa markeringarna.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Sorry för att förtydliga har jag redigerat bild 1 i paint till utan markeringar :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

AgE

Omega
Utan, helt klart. Men den behöver väl något ytterligare som skiljer den mot Sub. Tycker Sub-C är klart snyggare, men SD är ju lite roligare för att den är mer ovanlig.
 

sjobbe

Cartier
Tycker markeringarna ska vara där, lite mil-sub stuk över det - samt att det är ytterligare något som skiljer den och en vanlig Sub :)
 

David

Bödeln
Det finns två sätt att använda ringen.

Det första går ut på att man ställer noll vid slutet på den planerade bottentiden. Den markerade kvarten visar då hur många minuter man gått över. Den mest kritiska tiden, alltså hur många minuter man har kvar, är då förstås den moturs från noll.

Det andra sättet är att ställa noll vid dykets början, och sedan hålla reda på hur många minuter dyket är planerat till. I det här fallet är en markerad kvart bara av intresse om bottentiden förväntas understiga 15 minuter.

Det är klart det går att krångla till det så att man får den markerade kvarten att sammanfalla med det planerade dykets sista femton minuter, men det känner jag inte till någon som gör.

Rent funktionsmässigt är det alltså klart vettigare med.
 

David

Bödeln
Det andra sättet är att ställa noll vid dykets början, och sedan hålla reda på hur många minuter dyket är planerat till. I det här fallet är en markerad kvart bara av intresse om bottentiden förväntas understiga 15 minuter.

Det bör kanske tilläggas att det uppenbarligen är på det här sättet ringen är tänkt att användas, annars hade den räknat ner till noll, inte räknat upp från noll.

Här är alternativet:

COUNTDOWN-BEZEL-GEAR-PATROL.jpg
 
Topp