• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Sea-Dwellern VS SubC....

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Vet inte riktigt vad du syftar på men jag lägger till lite info får vi se om det var den du tänkte på.

Ang bubblan på SUBC är den inte dit limmad som i de tidigare modellerna utan glaset är i ett stycke, vilket då gör att den inte går att slå bort. Men då tänker man att man kan ju köpa ett glas till 114060 eller SDn och sätta dit och båda ska passa storleks mässigt men efter det ingreppet kan urmakaren inte garantera vatten skyddet pga att infästningen inte är den samma. Detta gör för min del att hela ingreppet faller, då i alla fall jag vill kunna plaska runt med min.
Tack för info, väldigt intressant!
 

Whedda

Rolex
Sak för sak tycker jag nya Dwellern hade fler efterlängtade ändringar. Matt tavla, 60min, bezel samt en tooligare känsla vilket verkligen varit Rolex DNA.

Tyvärr får jag hålla med masterkiller i att dessa detaljer inte nödvändigtvis blev till det bättre.
Den matta tavlan och blanka vridringen känns lite off och jag hade gärna sett samma minutmarkeringar som är mellan 0-15 gå runt hela ringen.

Att Dwellern saknar datumbubbla är dock något ja verkligen gillar!

Även om den har flera konceptuella förbättringar kan jag själv inte se att jag skulle välja den framför en 114060 om jag skulle köpa en ny Rolex. Klart lägre pris och fortfarande en klocka som pallar för alla de situationer jag kan tänkas hamna i.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Bolio

Panerai
Sak för sak tycker jag nya Dwellern hade fler efterlängtade ändringar. Matt tavla, 60min, bezel samt en tooligare känsla vilket verkligen varit Rolex DNA.

Tyvärr får jag hålla med masterkiller i att dessa detaljer inte nödvändigtvis blev till det bättre.
Den matta tavlan och blanka vridringen känns lite off och jag hade gärna sett samma minutmarkeringar som är mellan 0-15 gå runt hela ringen.

Att Dwellern saknar datumbubbla är dock något ja verkligen gillar!

Även om den har flera konceptuella förbättringar kan jag själv inte se att jag skulle välja den framför en 114060 om jag skulle köpa en ny Rolex. Klart lägre pris och fortfarande en klocka som pallar för alla de situationer jag kan tänkas hamna i.




Skickas från min iPhone via Tapatalk

Så sant och det får mig att lägga till att om 116610 gick att modda så att man kan ha ett glas utan bubbla med vattenskydd tror jag väldigt få skulle köpa nya SDn.
 

Whedda

Rolex
Så sant och det får mig att lägga till att om 116610 gick att modda så att man kan ha ett glas utan bubbla med vattenskydd tror jag väldigt få skulle köpa nya SDn.

Fast jag tror att de som köper nya SD:n snarare inte kommer göra det pga bubblan. Tror det handlar om folk som gillar den maffiga vattentätheten, lite bredare boett och t om exklusiviteten i det lite högre priset (och lite färre ägare)
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Vet inte riktigt vad du syftar på men jag lägger till lite info får vi se om det var den du tänkte på.

Ang bubblan på SUBC är den inte dit limmad som i de tidigare modellerna utan glaset är i ett stycke, vilket då gör att den inte går att slå bort. Men då tänker man att man kan ju köpa ett glas till 114060 eller SDn och sätta dit och båda ska passa storleks mässigt men efter det ingreppet kan urmakaren inte garantera vatten skyddet pga att infästningen inte är den samma. Detta gör för min del att hela ingreppet faller, då i alla fall jag vill kunna plaska runt med min.

Nej, det var kvällens lottonummer jag ville ha
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Nya bilder från " ARTSCHOOL" på TRF
u8etytyt.jpg
ude2utyp.jpg
me5ehe8a.jpg
a7anemed.jpg



sa3age7u.jpg
vama2apa.jpg
8ata7ema.jpg
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Ser ju ut som luggarna på 116600 faktiskt är något smalare än på 114060, det var lite oväntat.
 
Topp