Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

NYa Seiko Astron...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Molle, 3 september 2013.

1. Molle
    Trådstartare

Molle Kambei Kobra Kai

2. morrism

morrism Friends of KS

För oss som inte orkar/kan läsa japanska, vad är grejen?

3. Molle
    Trådstartare

Molle Kambei Kobra Kai

Kör google translate.

4. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Dum fråga kanske, men jag har noll koll på Seiko (typ), och jag fick inte ut mycket av pressmeddelandet (är helt kass på Japanska...och använder inte google translate). Men vad är grejen med Astron? ;)

morrism gillar detta.
  5. Dammen

Dammen Stadsbo

Visst är det väl så att Astron har en GPS-mottagre så att den automatiskt kan ställa om tiden till vart du just nu befinner dig? Det är väl det som är grejen :cool:

6. Molle
    Trådstartare

Molle Kambei Kobra Kai

7. Helvetia

Helvetia Friends of KS

Är alla närmast parodiskt stora? Jävligt coola men också jävligt svårburna i mina ögon.

8. RosaCasio

RosaCasio Stadsbo

Från:
    Malmö
    Har varit inne på dessa tidigare men som alltid gäller det att se dem i verkligheten också. Är det Klockmaster Globen som gäller?

9. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Det är, om jag fattat rätt, egentligen bara detta med geolokaliseringen för inställning av rätt tidszon som skiljer den från GPS-synkade klockor från citizen, suunto och garmin? Den är ju väsentligt dyrare om man säger så.

Kanske kan just det vara praktiskt om man är ute på hårda äventyr. Kanske vet man inte riktigt var på berget man plötsligt korsar gränsen mellan Tibet och Nepal och plötsligt ska skruva 2,5 timme...fast då är man å andra sidan på klassisk explorer-mark...

Molle gillar detta.
  10. Helvetia

Helvetia Friends of KS

Måste vara jäkligt smidigt för dom som flyger fram och tillbaka över tidszoner för jämnan. En mindre och mer dressig variant skulle nog göra den populär bland den gruppen människor.

Molle, 80talisten och yonsson gillar detta.
  11. Dammen

Dammen Stadsbo

Trodde jag också tills jag en dag kolla i skyltfönstret på den lilla klockbutiken vid odenplan, på Norrtullsgatan. Där låg en från första generationen i fönstret så jag gick in och provade den. Satt ganska bra trots sin storlek. :)

12. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Måste man stänga av den i flygplanet?

13. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Jag håller med många talare här om storleken. Seiko borde finslipa tekniken och göra den mera kompakt. Och jag tror att den är tänk att vara riktad till folk som reser med jobbet i olika tidszooner.

14. _jonte

_jonte Friends of KS

GPS är bara mottagare, sänder inget. Så nej.

15. RosaCasio

RosaCasio Stadsbo

Från:
    Malmö
    Efter en kvick sökning på googlemaps kom jag fram till att odenplan ligger på promenadavstånd från svärföräldrarna, lysande.

16. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Sitter som en smäck på min arm iaf...har haft min sedan början av året. Inget att klaga på... Det märks att det är en relativt dyr quartzare... Behöver bara den som referens för de andra klockorna. Gillar f.ö. den gamla designen:)
    Vad gäller storleken kan det även hänga på nödvändig storlek hos solcellerna och antennen antar jag...

papadok, _jonte och henk von helvete gillar detta.
  17. henk von helvete

henk von helvete Bonde

Från:
    Örebro
    Ugh, 48.2mm känns lite overkill. Frän klocka annars!

18. Dammen

Dammen Stadsbo

Vad bra! Snubblade på den i fönstret då jag själv inte bor långt därifrån. Han hade samma modell inne som Klockodile har, det var dock en månad sedan så jag vet inte om han fortfarande har kvar den. Lycka till! :)

RosaCasio gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield