• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya tråden om klockor, whisky och öl.

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Just nu är en Auchentoshan Springwood och en Mackmyra Svensk ek öppna hemma. Gillar båda eftersom de är lite lättare. Har även en Bowmore men den är inte alls god. Användes senast till att putsa skor.

Har annars ersatt whiskey mycket med rom den senaste tiden, och då är Diplomatico och Ron Zacapa två favoriter. Visserligen astråkiga och förutsägbara, men ändå bra.

Pratar vi öl så har jag fallit för ticker-kulturen med att prova massa olika sorter. Just nu mycket Ipa och pale ale där de sistnämnda förmodligen är det jag gillar bäst.
Hur fan kan man putsa skorna med en Bowmore. Av 25 flaskor är 3 Bowmore hos mig. De är fantastiska. Bowmore Darkest, lagrad på sherryfat. Lagom rökighet tillsammans med en söt touch från sherrylagringen. Otroligt bra! :)
 
Senast ändrad:

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
DSC_0128.JPG
för tidigt va?
Grymt! Ser trevligt ut.
 

Johe

Omega
Jag är lite romnörd. Inte så kunnig men har testat mycket. Två stycken jag vill rekommendera alla som gillar mörk rom är Captain Bligh och La Hechicera. Tror inte de finns på bolaget, men kostar inte alltför mycket från masterofmalt.com. Tips!
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Har faktiskt aldrig druckit rom så, Rom å cola typ bara :) så tips uppskattas :) gärna på conjak oxå om nån känner sej manad ;)
 

Simpatico

Rolex
Nu när vi är inne på en rom-avstickare.
Fick en flaska Ron Quorhum QRM av min granne, är nu på inget sätt grym på rom men denna pava är i min bok en riktigt bra rom.
Körde den som Avec i all sin enkelhet.
Finns på systemet. 359kr för 500ml.
QRM.jpg
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Idag körde jag på en klassisk famous grouse till en klassisk casio! Kändes rätt på nått sätt, båda billiga och rätt okeja :) ;) hur ser er kväll ut!? :)
_20160116_213133.JPG
 

Johe

Omega
Plantation är en favorit, som "nybörjare" tycker jag man kan testa deras basvariant som är bland det mest prisvärda på bolaget. Sedan är deras 20 yo Anniversary ännu bättre för mer pengar om man gillar den första.

Godaste jag druckit är denna, men den var ltd edition och numera slutsåld vad jag vet:
DSC_0217.JPG

Sparar den sista slurken till något speciellt tillfälle...
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Jag är lite romnörd. Inte så kunnig men har testat mycket. Två stycken jag vill rekommendera alla som gillar mörk rom är Captain Bligh och La Hechicera. Tror inte de finns på bolaget, men kostar inte alltför mycket från masterofmalt.com. Tips!
blir det tull på denna sida ? eller hur funkar det ? :)
 

Johe

Omega
Nä i och med att det är från England ska det inte vara några problem vad jag vet. Varit med på tre större beställningar (20+ flaskor) och aldrig varit några problem med det.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
cheers :) beställde hem en cragganmore som du rekommendera idag till mitt lokala bolag. :) ska bli kul att prova :)
Ah, jag måste verkligen beställa en själv igen. Den bör man alltid ha hemma.
Kuriosa om cragganmore är att om man letar riktigt noga på etiketten (riktigt noga alltså) så ser man ett (litet) tåg.
Det var så här att John Smith som grundade cragganmore 1869, var en stor man både i affärer och rent kroppsligt. Därför föll det sig inte bättre än att när Mr. Smith skulle ta tåget in till stan i affärer fick han inte plats i tågets små säten utan fick åka i godsvagnen tillsammans med djur och annan last. Detta var så klart mycket pinsamt för järnvägsbolaget. Därav tåget på etiketten.
 
Topp