• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya tråden om klockor, whisky och öl.

Funderar stark på en sådan här, någon som rockar en!? :)
_20160114_095218.JPG

Lite halvcool är den allt!
Själv satte jag hjul på en gammal låda från V&S Vin & Spritcentralen, det funkar för mig:)
43E053A9-1207-48B6-AAC4-03A8D342E6D7_zpsg2d7ygr0.jpg


En liknande låda finns på Tradera just nu, den är inte min, jag förmedlar bara en idé :):

http://www.tradera.com/item/2949/25...ab-vin-spritcentralen-med-fack-for-32-flaskor
 

Limpas

Cartier
Den här tråden har gjort att barskåpet fått ett par nytillskott. Senast idag inhandlades Dalwhinnie 15. Förväntningarna är skyhöga. Tror verkligen att den kan vara i min smak och förväntar mig sanslöst mycket bang for the buck! Snart åker korken så får vi se :)
 

Jaguaren

Omega
Den här tråden har gjort att barskåpet fått ett par nytillskott. Senast idag inhandlades Dalwhinnie 15. Förväntningarna är skyhöga. Tror verkligen att den kan vara i min smak och förväntar mig sanslöst mycket bang for the buck! Snart åker korken så får vi se :)
Den tycker jag om.
En snäll whisky till ett riktigt bra pris även på systembolaget.
Du lär inte bli besviken
 

Limpas

Cartier
Den tycker jag om.
En snäll whisky till ett riktigt bra pris även på systembolaget.
Skulle precis uppdatera lite här och snäll var helt rätt ord. Precis som jag vill ha den. Inte spritig och bara lite rökig. Len och fin, dock aningen tunn och lite mer fyllighet skulle sitta fint. MacAllan 12 och Nikka är favoriterna så här långt. Tips till nästa inköp? Är inne på Benriach 12 eller Cragganmore 12.
 

Jaguaren

Omega
An Knoc 12 yrs om du vill ha en snäll whisky till.
Aberlour Abunadh om du vill ha en bra whisky pä sherryfat.
Big Peat om du vill ha en blended som kommer förändra din syn på vad en blended whisky är.
Ardbeg, Caol Ila, Bowmore och Port Ellen är några av godbitarna i denna som är min favorit sen länge.

Ha det Blått !
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Dalwinnie är relativt "snäll" som ni uttrycker det. Lite sommarwhisky över det hela. Helt okej men kanske lite intetsägande.
Kuriosa är att Dalwinnie ingår i en serie som heter 6 Classic malts (tillsammans med Oban, Talisker, Lagavulin, cragganmore och Glenkinchie). Men har valt ut whisky från Highlands, Islands, Lowlands, speyside, Islay. Whisky från dessa områden skiljer sig markant från varandra och i 6 Classic malts får man hela Skottlands bredd när det gäller whisky. Flera av dessa som ingår är mina favoriter (Oban, Cragganmore, Lagavulin). Men kan köpa olika förpackningar allt från 6cl flaskor till fullstora och även speciella utgåvor. Cheers folks. :)
 

PeterYavuz

Omega
2-Faktor
Finns det ngn här som "kan" cognac?
Har fått ett erbjudande om att köpa en "fin" flaska till bra pris.

Det är en Remy Louis Xlll, flaskan är på 1,5liter.

Priset är bra tror jag, frågan är om det är värt å investera i den?
Hade inte tvekat om den slutat tillverkas, men så som jag uppfattat det hela så är den fortfarande i produktion.

Vad tycker ni?
 

Jaguaren

Omega
Det finns en möbelaffär utanför Malmö som säljer Glencairn glas för 49kr/st.
Vet inte om de skickar glasen men möbler går det ju att beställa.
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Finns det ngn här som "kan" cognac?
Har fått ett erbjudande om att köpa en "fin" flaska till bra pris.

Det är en Remy Louis Xlll, flaskan är på 1,5liter.

Priset är bra tror jag, frågan är om det är värt å investera i den?
Hade inte tvekat om den slutat tillverkas, men så som jag uppfattat det hela så är den fortfarande i produktion.

Vad tycker ni?
ja jag skulle oxå vilja ha någon cognac nörd här :) lite sugen på och prova några pris värda :)
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Lite halvcool är den allt!
Själv satte jag hjul på en gammal låda från V&S Vin & Spritcentralen, det funkar för mig:)
43E053A9-1207-48B6-AAC4-03A8D342E6D7_zpsg2d7ygr0.jpg


En liknande låda finns på Tradera just nu, den är inte min, jag förmedlar bara en idé :):

http://www.tradera.com/item/2949/25...ab-vin-spritcentralen-med-fack-for-32-flaskor
fann denna hemma och tyckte den var lite charmig :) då min samling ej är så stor än så räcker den väl till 4 flaskor till. Sen får man byta upp sej :)
 

Jaguaren

Omega
Ensam hemma ikväll och funderar på vilken whisky jag ska njuta av.
Blir det en Skotsk, Japansk, Taiwanesisk, Indisk, walesisk., Tjeckisk eller en Svensk whisky som hamnar i mitt glas.
I vilket fall ska det bli gott med en whisky ikväll.


Ha det Blått !
 

Jaguaren

Omega
[QUOTE="Ako, post: 1251039, member: 41"CH=full]257754[/ATTACH]
Bra opretentiös öl att bara sippa på.[/QUOTE]
En god mörk öl. Den finns inte på många uteställen men där den finns brukar jag beställa en flaska.
 
  • Like
Reactions: Ako
Topp