• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya vs. gamla Rolex Submariner

rolex84

Omega
2-Faktor
Jag sålde min 168000 sub och köpte mig en ny 116610ln. Till en början var det en ovana. Nu är det helt underbart, sitter klockrent.

Rekommenderar starkt den nya, sitter och känns mycket bättre. Något större och väger litet mer, men som sagt, en vanesak.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
image.jpg
 

Bjudko

Cartier
Jag har haft en 14060M och nu en 114060. Jag väljer alla dagar en 114060, mer kvalitet över den, länken är bättre med sin microjustering. Den sitter skönare på handen också. Utseendet har lämnat 90-talet. På närbilder kan den se grotesk ut men i verkligheten är det en annan sak. Jag vet inte om ni haft olika BMWs men jämför E30 karossen med E28 karossen och kvalitetskänslan där emellan. Plåtburk vs kassaskåp när dörren stängs.

Eller så köper man båda...
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag har haft en 14060M och nu en 114060. Jag väljer alla dagar en 114060, mer kvalitet över den, länken är bättre med sin microjustering. Den sitter skönare på handen också. Utseendet har lämnat 90-talet. På närbilder kan den se grotesk ut men i verkligheten är det en annan sak. Jag vet inte om ni haft olika BMWs men jämför E30 karossen med E28 karossen och kvalitetskänslan där emellan. Plåtburk vs kassaskåp när dörren stängs.

Eller så köper man båda...

Det där är iofs väldigt subjektivt. Personligen tycker jag att 114060 är en farligt tråkig klocka. Gamla 14060 har tonvis av karaktär vid jämförelse. Även 116610 är långt mycket roligare trots att det bara är datumet som skiljer.
 

Bjudko

Cartier
Det där är iofs väldigt subjektivt. Personligen tycker jag att 114060 är en farligt tråkig klocka. Gamla 14060 har tonvis av karaktär vid jämförelse. Även 116610 är långt mycket roligare trots att det bara är datumet som skiljer.

Jo det är sant, tur att det finns lite olika att välja mellan. Jag tror denna modell(boett), om 20 år, är en brytpunkt som var viktig för att Rolex skulle hänga med i en ny generation människor och deras klockköp.
 
Topp