• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Yacht Master rose

flugan

Cartier
Godmorgon.
Undrar om någon som har köpt Yacht Mastern kan dela lite bilder och åsikter.
Provade klockan som hastigast på en flygplats,men han inte bilda mig någon uppfattning om den.
Mvh...
 

Sjobedan

Rolex
Det finns en sökfunktion högst till höger. Ett par användare har lagt vantarna på den och visat upp på forumet :)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
20160219_182734.jpg
1456128924731.jpg

Jag har en sedan någon vecka tillbaka.
Helnöjd som summering men om jag får önska så hade glidelock varit pricken över i.
Jag gillar det faktum att den inte är så vanlig och i mitt tycke inte sticker ut så mycket fast det är guld, kan ha med armbandet att göra ;)
Är det något speciellt du undrar över i övrigt?
 

flugan

Cartier
Hej tack för svaret!
Ungefär lite så jag tänker,har varit sugen på en guldare ett bra tag men känner att jag inte är den typen,men denna känns lagom diskret.
Tyckte att gummi "flärparna "kändes konstiga lite märkliga när jag provade den?
 

Zalath

Panerai
20160219_182734.jpg
1456128924731.jpg

Jag har en sedan någon vecka tillbaka.
Helnöjd som summering men om jag får önska så hade glidelock varit pricken över i.
Jag gillar det faktum att den inte är så vanlig och i mitt tycke inte sticker ut så mycket fast det är guld, kan ha med armbandet att göra ;)
Är det något speciellt du undrar över i övrigt?
Vacker den där roséfärgen. :)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hej tack för svaret!
Ungefär lite så jag tänker,har varit sugen på en guldare ett bra tag men känner att jag inte är den typen,men denna känns lagom diskret.
Tyckte att gummi "flärparna "kändes konstiga lite märkliga när jag provade den?
Jag känner igen vad du menar. Hade samma känsla första gången jag testade den. Men faktum är att den känsla försvann fort och de fyller en rätt bra funktion.

Dels lyfter de uret från armen vilket ger lite extra ventilation. Det andra är att iom de är så mjuka så fungerar de som lite "strechmöjlighet" när handen sväller pga värme. Fungerar faktiskt rätt bra, speciellt om man går från en ac miljö och ut i värmen så sitter klockan ändå som man vill ha den :)

Har du gått i tankarna så slå till, jag har inte ångrat mig :) Lite intressant är det att den är lika tung som min 47mm Oris med länk så den ger en trevlig tyngd på handen. Min 1675 känns fjäderlätt när jag byter och den har länk :)
 
Topp