• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nybörjar breitling? <€><€>

Chuck

Patek
2-Faktor
Breitling, ett fabrikat jag kommer äga nångång. Måste men det är en djungel för en rookie.

Vilken är den ultimata nybörjar bratten? Jag är standard KS:aren som sportat/sportar PO sub expy Aquaracer poormansgenta GS speedy7750 osv.

Vilken är the ultimate beginners Bratt?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Colt II tycker jag är en underdog som är riktigt riktigt fin.
pic2_zps2af45a8e.jpg

Detaljerna i tavlan osv är som vanligt outstanding.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Läs igenom "Den officiella Breitlingtråden" så kommer du få gott om uppslag med massor med härliga brattar! Dock finns det en hel del dörrvakter där så se till att se städad ut. Annars kanske @Dixie tvingar dig att gå ett varv runt kvarteret :breitling::cigar::breitling:

Edit. Göteborgare, glömde göteborgare!
 
Senast ändrad:

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Jag själv står i köpartagen till en Breitling jag med. Men velar då jag gärna vill ha en mindre storlek 41-42mm. Men den som jag ständigt kommer tillbaka till är en Colt A17380, A73380, A17390, A13340 samt Avenger GMT II.

Skulle nog helst av allt vilja ha en sprillans Chronomat Airborne, men den är fan för dyr...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Breitling, ett fabrikat jag kommer äga nångång. Måste men det är en djungel för en rookie.

Vilken är den ultimata nybörjar bratten? Jag är standard KS:aren som sportat/sportar PO sub expy Aquaracer poormansgenta GS speedy7750 osv.

Vilken är the ultimate beginners Bratt?
Efter köpet får du akta dig så personalen på McDonalds inte skriver Brattekille på dina kvitton.
 
  • Like
Reactions: Ako

Dixie

Audemars
2-Faktor
Vad är det frågan om? Sover Breitlingmupparna? @svesam @Dixie @TiE @Camo00
Haha, jag har faktiskt finurlat lite på vad jag ska svara. Och jag tycker det är en lite svår fråga. Men så här tänker jag.

Navitimer: Är essensen av Breitlings historia i en och samma klocka. Nya med inhouse... Vintage är mega cool

Chronomat: De nya "är" Breitling med både historia och nya designinrikting i en och samma klocka. Med inhouse...
Båda dessa kanske inte ses som nybörjarklockor om man ska känna och klämma på märket men jag tycker de fångar mycket av de grymma med Breitling. Man testar märket...

Vill man testa modeller och inte är inhouse-facist så är jag själv stormförtjust i Avengerserien. Det gäller typ alla i serien dock inte super avenger för den tycker jag är onödig och för stor. Men här finns limiterade (hyfsat iaf) dykare, 7750-kronografer, gmt, svarta boetter, ja lite allt möjligt.

På begagnatmarknaden här på ks så uppskattas stålfisken. Då kan du nog känna och klämma för en hyfsad peng och ändå kunna flippa iväg om du inte trivs. Finns en bra guide över de olika åren/modellerna gällande steelfish. Glömt vem som skrev den men sök och du skall finna.

På Breitlings hemsida finns made to measure där du snickrar ihop din klocka i olika steg för att tillslut få fram priset.

På Breitlingsource kan man läsa bra grunddata på gamla modeller.

Lycka till med jakten i djungeln
 
Topp