Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nybörjare intresserad av Seikos dykarur

Diskussion i 'Diskussion' startad av Fredrik Olausson, 13 juli 2015.

1. Fredrik Olausson
    Trådstartare

Fredrik Olausson Torpare

Hej ni kloka!
    Jag skulle gärna klä min handled med en Seiko Scubadiver. Hittills har jag dock stött på patrull. Enligt en försäljare jag talat med finns dessa enbart på "den internationella" marknaden, varför de inte går att köpa hos vanliga klockbutiker i Sverige- Stämmer detta? Finns det månne online-butiker som importerar och säljer dessa klockor, har ni några bra tips på bra, seriösa sådana (har till exempel stött på klockson)? Hur ser andrahandsmarknaden ut?

Tacksam för svar! Ha en fortsatt bra sommar!

2. Buckshot

Buckshot Stadsbo

Butiker vet jag inte, men dom stora svenska internethandlarna har dom iaf. Menar du SKX007K1 ?

3. escargo

escargo Bonde

4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    De flesta finns hos Klockmaster. Vilken modell gäller det?

5. sjobbe

sjobbe Borgare

Från:
    Malmö
    Denna butiken är helt klart legit, har handlat härifrån ett par gånger och allt har funkat felfritt (betydligt billigare än här hemma i Sverige också): http://www.creationwatches.com/products/

6. Fredrik Olausson
    Trådstartare

Fredrik Olausson Torpare

Tack för svaren. Creationwatches verkar ju onekligen som ett bra alternativ. Det är SKX007K eller SKX007J som jag är ute efter. Vad jag förstår är det bara storleken som skiljer?

7. ahlqvist

ahlqvist Bonde

Mellan skx007K och skx007J är det bara tillverkningsplatsen som är skillnaden och på J står det 21 jewels på tavlan och den är tillverkad i japan!skx013 är den mindre varianten!

8. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Har sett skx007 i butik i Sverige och de ville ha 4000kr för den... Så köp den på webben via någon sida som nämns ovan. Priser är runt 1000kr då.

9. TheBear

TheBear Bonde

Med lite is i magen så brukar dom dyka upp begagnade här på forumet för runt tusenlappen :) Kan verkligen rekommendera en skx007, min släpper jag inte i första taget. Perfekt vardagsbeater :)

10. Fredrik Olausson
    Trådstartare

Fredrik Olausson Torpare

Tack igen för svar. Tillverkad i Japan, är det positivt eller negativt i sammanhanget? Den är ju några kronor dyrare på creationwatches..

11. ahlqvist

ahlqvist Bonde

Om det är viktigt för dig att den just är ihopsatt i Japan(då det är ett japanskt märke) är det väl positivt men annars spelar det ingen roll, har läst att maskiner och allt ska vara lika oavsett vilken modell du väljer men jag tror de egentligen är avsedd för olika marknader inte helt säker på det! :)

12. ahlqvist

ahlqvist Bonde

Jag skulle kört på K lite cleanare tavla enligt mig och billigare, köpte en sådan själv för några år sen och är riktigt nöjd går fortfarande lika bra! Rolig model som går att modda lite också om man tröttnar på den! :)

13. morrism

morrism Friends of KS

J = Japan
    K = Korea

Sammeh gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield