Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nybörjare: Köpa Tudor 79160

Diskussion i 'Diskussion' startad av virrooo, 7 februari 2014.

1. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Hej!

Idag sprang jag bokstavligt talat (nästan) på en Tudor 79160, min drömklocka. Mannen som ville sälja klockan var oerhört trevlig och vi pratade på i säkert 1,5 timme innan det var dags att gå. Han sa att han kände igen sig i mig och ville ge mig en bra deal, så i utbyte mot min Tissot Seastar Chrono från -69 och 20k svenska riksdaler skulle jag få överta hans 79160 med box (yttre och inre). Nybörjare som jag är så glömde jag helt fråga om årtal och diverse annat viktigt (vad det nu kan vara, upplys mig). Jag har hittat den i en tidigare annons från en annan användare, dock så har bezel + glas blivit bytt sedan dess(http://klocksnack.se/threads/traded-tudor-rolex-big-block-79160-chrono.1600/). Vad säger ni om pris? Vad ska jag kolla upp med säljaren? Är jag knäpp?

Mvh
    virro

2. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Grymt läcker är den iaf, så knäpp är Du inte!!
    Kolla om den funkar och om det finns kvitto på nåt som är servat och bytt, samt undersök den så noga Du kan, tex polering, originaltavla osv..? Kolla även så att ref verkar stämma? Det är mina nybörjartips iaf...

virrooo gillar detta.
  3. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Den tickade på så den verkar fungera. Länken hade blivit polerad, han sa ingenting om boetten och det var ingenting jag märkte av heller. Jag knäppte en bild, vet inte om den blev särskilt bra för jag var så jäkla uppspelt! Referensnr kollar man genom att ta bort länk och kolla mellan luggarna? Jag har kollat upp honom på diverse forum samt mailat en person som han angav som referens (en högst trovärdig person, så får jag grönt där så tror jag att jag är safe).
    bild-11.JPG Här är klockan, sorry för kass bild som sagt...

jabla gillar detta.
  4. Kotten

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Riktigt fin den där! Allt beror väl på vad du värderar din tissot till!

5. aljung

aljung Präst

Från:
    Uppsala
    Har kollat lite på en sådan jag med. De har ökat rätt kraftigt i pris de senaste åren. Om din klocka är värd någonstans runt 5-7k skulle jag säga att det är ett bra byte.

Sent from my iPhone using Tapatalk

6. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Ja den var kalasfin, min Tissot köpte jag ju för drygt 2500kr så jag får säga att det är en väldigt bra deal för mig (vilket försäljaren är medveten om). Jag tror jag slår till, i värsta fall borde jag kunna sälja klockan igne utan att gå med någon större förlust :)

Tack för hjälpen!

7. Sundström

Sundström Friends of KS

Kööp!! Den var ju riktigt snygg den där!
    Gör upp dealen hos en urmakare som kan intyga att allt är ok om du är osäker.

8. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Ja det blir nog köp faktiskt, fick precis bekräftat från hans referens (väldigt trovärdig sådan) att han var 110% reko, så då kan jag inte motstå! Kanske kommer upp en tråd här inom några veckor ;)

Wettex, Galaxxy och Camo00 gillar detta.
  9. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Helrätt. Om allt verkar ok så är det en riktigt fin klocka. :)

virrooo gillar detta.
  10. Kotten

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tror nog att du har fler som är sugna på den här om du sen bestämmer dig för att sälja så är nog en bra affär som sagt!

11. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Om du kniper den så har du en grym klocka!

Spännande :)

/Daniel

12. acce1999

acce1999 Friends of KS

Din klocka, värd 2500, plus tjugotusen? Väldigt bra pris...
    A

Rozzy gillar detta.
  13. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Jag är osäker på vad den är värd, men jag köpte den för 2500 och använder den knappt, så för mig är den inte värd mer. Men säljaren av tudorn är en erfaren samlare så han vet nog vad han kan få för den.

14. Kotten

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är du säker på att inte säljaren är medlem här?

15. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Han är medlem, dock inte särskilt aktiv. Men han är medveten om allt det här, det handlar inte om att jag lurar honom. Jag har tagit ett rejält hopp i min budget och han är medveten om det, därav det förmånliga priset.

16. Kotten

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tror jag inte heller du är ute efter och är man hyffsat klockintresserad så är det nog svårt att bli lurad! I vilket fall som helst hade jag inte tvekat på klockan då den är underbart snygg!

virrooo gillar detta.
  17. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    I would make that deal in a fucking heartbeat!:D kör!

virrooo gillar detta.
  18. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Haha ja, jag ska fan köra, bättre att lägga sparpengar på något roligt som förmodligen kommer hålla i värde än att ha dem på ett konto tills gud vet när! LETS GO!

19. Kotten

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bra resonerat!

Mårtenssons ur Brookfield