• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nybörjare: Köpa Tudor 79160

virrooo

Audemars
2-Faktor
Hej!

Idag sprang jag bokstavligt talat (nästan) på en Tudor 79160, min drömklocka. Mannen som ville sälja klockan var oerhört trevlig och vi pratade på i säkert 1,5 timme innan det var dags att gå. Han sa att han kände igen sig i mig och ville ge mig en bra deal, så i utbyte mot min Tissot Seastar Chrono från -69 och 20k svenska riksdaler skulle jag få överta hans 79160 med box (yttre och inre). Nybörjare som jag är så glömde jag helt fråga om årtal och diverse annat viktigt (vad det nu kan vara, upplys mig). Jag har hittat den i en tidigare annons från en annan användare, dock så har bezel + glas blivit bytt sedan dess(https://klocksnack.se/threads/traded-tudor-rolex-big-block-79160-chrono.1600/). Vad säger ni om pris? Vad ska jag kolla upp med säljaren? Är jag knäpp?

Mvh
virro
 

Camo00

Patek
Grymt läcker är den iaf, så knäpp är Du inte!!
Kolla om den funkar och om det finns kvitto på nåt som är servat och bytt, samt undersök den så noga Du kan, tex polering, originaltavla osv..? Kolla även så att ref verkar stämma? Det är mina nybörjartips iaf...
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Den tickade på så den verkar fungera. Länken hade blivit polerad, han sa ingenting om boetten och det var ingenting jag märkte av heller. Jag knäppte en bild, vet inte om den blev särskilt bra för jag var så jäkla uppspelt! Referensnr kollar man genom att ta bort länk och kolla mellan luggarna? Jag har kollat upp honom på diverse forum samt mailat en person som han angav som referens (en högst trovärdig person, så får jag grönt där så tror jag att jag är safe).
bild-11.JPG
Här är klockan, sorry för kass bild som sagt...
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Har kollat lite på en sådan jag med. De har ökat rätt kraftigt i pris de senaste åren. Om din klocka är värd någonstans runt 5-7k skulle jag säga att det är ett bra byte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Riktigt fin den där! Allt beror väl på vad du värderar din tissot till!

Ja den var kalasfin, min Tissot köpte jag ju för drygt 2500kr så jag får säga att det är en väldigt bra deal för mig (vilket försäljaren är medveten om). Jag tror jag slår till, i värsta fall borde jag kunna sälja klockan igne utan att gå med någon större förlust :)

Tack för hjälpen!
 
Kööp!! Den var ju riktigt snygg den där!
Gör upp dealen hos en urmakare som kan intyga att allt är ok om du är osäker.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Ja det blir nog köp faktiskt, fick precis bekräftat från hans referens (väldigt trovärdig sådan) att han var 110% reko, så då kan jag inte motstå! Kanske kommer upp en tråd här inom några veckor ;)
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ja det blir nog köp faktiskt, fick precis bekräftat från hans referens (väldigt trovärdig sådan) att han var 110% reko, så då kan jag inte motstå! Kanske kommer upp en tråd här inom några veckor ;)
Tror nog att du har fler som är sugna på den här om du sen bestämmer dig för att sälja så är nog en bra affär som sagt!
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Han är medlem, dock inte särskilt aktiv. Men han är medveten om allt det här, det handlar inte om att jag lurar honom. Jag har tagit ett rejält hopp i min budget och han är medveten om det, därav det förmånliga priset.

Tror jag inte heller du är ute efter och är man hyffsat klockintresserad så är det nog svårt att bli lurad! I vilket fall som helst hade jag inte tvekat på klockan då den är underbart snygg!
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Haha ja, jag ska fan köra, bättre att lägga sparpengar på något roligt som förmodligen kommer hålla i värde än att ha dem på ett konto tills gud vet när! LETS GO!
 
Topp