• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nybörjare, kostymare - vad ska man ha?

Filip L

Breitling
Hej alla,

Är ny här och har insett mina stora behov av ett par mer drejade vintageklockor.
Tänker mig någon slags Omega, gärna ett brunt band på den ena och ett svart eller en länk på den andra.
Det finns dock en uppsjö av vintageOmegor med olika cal och liknande. Min fråga är:

Vad ska man ha? Vad ska man se upp för? Något som är bättre än det andra?

budget ca 3-4 tkr per klocka.
 

16610

Patek
2-Faktor
Ett tips kan ju vara att kolla kaplans. Finns många olika. Personligen skulle jag valt en omega seamaster i stål med svart band. Jäkligt elegant i mina ögon. Som ovan nämt inte Tradera. Kaplans och kanske uretvintage.

Lycka till!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Fick hem den här rackaren idag. Gillar den! ( Ja, datumet är helt åt helv-te, jag vet. Men den ska få en service)
Irux22J.jpg
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Nummer ett: En välsittande kostym.
Nummer två: Skor som är snyggare än din kostym.
Nummer tre: Har du fixat punkterna ovan kan du köra mer eller mindre vad du vill (läs dyr klocka! ;) )

När du säger budget 3-4k per klocka, hur många ska du ha?
 

Filip L

Breitling
Nummer ett: En välsittande kostym.
Nummer två: Skor som är snyggare än din kostym.
Nummer tre: Har du fixat punkterna ovan kan du köra mer eller mindre vad du vill (läs dyr klocka! ;) )

När du säger budget 3-4k per klocka, hur många ska du ha?


haha dom är på plats!

två stycken tänkte jag mig.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej alla,

Är ny här och har insett mina stora behov av ett par mer drejade vintageklockor.
Tänker mig någon slags Omega, gärna ett brunt band på den ena och ett svart eller en länk på den andra.
Det finns dock en uppsjö av vintageOmegor med olika cal och liknande. Min fråga är:

Vad ska man ha? Vad ska man se upp för? Något som är bättre än det andra?

budget ca 3-4 tkr per klocka.

Hej! Ta en till på vintageavdelningen på forumet. Det finns tex en omegatråd med ögongodis. Mitt tips? Vattenskyddad automatisk Seamaster från 50-talet, efter det gick kvalitéen ned enligt mig.
 
Topp