Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

nybörjare letar efter sin första..

Diskussion i 'Diskussion' startad av yepsson, 1 mars 2015.

1. yepsson
    Trådstartare

yepsson Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Hejsan. Ny här och ny över lag. Dock Alltid facinerats utav vackra/robusta klockor men tyvärr bara ägt dessa parfymklockor så som armani, gucci, gabbana mm..

Har kikat omkring och fastnat för Diver stuket tror jag. Älskar omega över lag samt rolex submariner. Simple but big. Haha dock tillåter inte plånboken det däför tillfället så har spanat mkt på seiko ex: http://www.watchhubs.net/chronograp...pilot-s-chronograph-mens-ssc015p1-ssc015.html

Men anledningen till att jag skriver är för jag vill ha tips och råd. Dessa Seiko finns ju 5 olika modeller som för mig set likadana ut med skiljer i pris.. vad ska man ha? :D kan även tänka mig andra märken absolut. Oris och Glycine combat är ju för jävla vackra men lite dyra :(

Flummigt nu men hoppas någon kan hjälpa. Tack på förhand.

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Den där klockan har tydligen en stor fanbase, så jag tror inte det kan bli fel.

200m WR på en kronograf, laddas av solen, seikokvalitet. Det kan liksom inte bli fel för det priset även om länken säkert inte är någon höjdare. Kör, säger jag. :)

Sorubim gillar detta.
  3. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Om du vill ha diver ska du ju ha en SKX007 eller SKX009 el. liknande!

Ako gillar detta.
  4. yepsson
    Trådstartare

yepsson Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Ser man själva urverket på baksidan alltså genomsiinligt som på divern.. då är ju frågan om det är denna eller divern man ska köra på. Eller är det värt betala 5000 papp för sumon? Eller annan klocka för någon tusing xtra?:)

5. yepsson
    Trådstartare

yepsson Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Länka gärna vilken/vilka du menar. :)

6. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen
    Ännu ett standardtips på privärd klocka att kolla in måste bli Certina Action Diver.

7. yepsson
    Trådstartare

yepsson Friends of KS

Från:
    Göteborg

Länka gärna vettig sida att handla ifrån. Då uret.se känns dyrt i jämförelse med utländska sidor eller är jag ute och cyklar?

8. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen
    De här klockarna dyker upp med jämna mellanrum på köp och sälj här, mycket prisvärt. Köper man utrikes kan det bli så att moms och tull tillkommer.

9. yonsson

Från:
    GBG
    Vill du se baksidan så köp en snzh55. 100m WR, så den tål vatten, men det är ju såklart ingen riktig dykarklocka. Jag har ägt hyfsat många SEIKOs inkl sumon och tycker den är värd de extra pengarna. Kronografen du länkade till är dock rolig och har ett kul urverk. Du får helt enkelt fundera på om du vill ha kvarts eller en automatisk klocka. Både och har sina fördelar.

Sorubim och Gummo gillar detta.
  10. JohnFors

JohnFors Bonde

Från:
    Eskilstuna

www.creationwatches.com
    Där beställde jag min Seiko SKX007 tog 4 dagar att få hit den från Singapore. Den kostade typ 1400kr där och strax över 2000 på uret.se

Seikosthlm gillar detta.
  11. yonsson

Från:
    GBG
    Watchhubs.net är bra. Creationwatches är också billiga, men är kassa på att hantera returer och garantiärenden.

jabla gillar detta.
  12. yepsson
    Trådstartare

yepsson Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Mkt bra tips.. kanske ska åka och klämma lite innan man beställer. Kom gärna med fler tips. Säg att budget är runt 4k och ja i den stilen vi pratat om :)

13. yepsson
    Trådstartare

yepsson Friends of KS

Från:
    Göteborg
  14. JohnFors

JohnFors Bonde

Från:
    Eskilstuna
    yepsson gillar detta.
  15. Choppe

Choppe Präst

Från:
    Stockholm
    Seikosthlm och yonsson gillar detta.
  16. yonsson

Från:
    GBG
    Choppe
    Köp en bra länk till den från monsterwatches.eu , wjean på ebay, eller strapcode så är du hemma sedan. :)

Har själv en dykarklocka från SEIKO på ingång som jag hoppas bli nöjd med.

Gummo och Choppe gillar detta.
  17. Choppe

Choppe Präst

Från:
    Stockholm
    Jag har tre enfärgade Nato som ligger hemma och väntar. Givetvis vill jag ha något gummiband, möjligen tvåfärgat Nato samt eventuellt ett superoyster eller liknande.

yonsson gillar detta.
  18. yepsson
    Trådstartare

yepsson Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Finns det någon liknande tillverkare Seiko kanske någon tusing dyrare men som kan rättfärdiga prishöjningen?:) Seiko riktigt fina klockor men känns inte super exklusivt med en klocka för 1500 missförstå mig rätt. Köpte min gabbana för 5k :D haha. Dock är väl seikon 1000 ggr bättre.. Älskar oris stilrena dykare. Pik. Om någon vill sälja billigt ;) lr Glycine combat

Gummo och Denke gillar detta.
  19. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Stretcha budget uppåt runt 5k och köp en Glycine Combat Sub.... :)

image.jpg

Erik1, Gummo, frere och 1 annan gillar detta.
  20. yepsson
    Trådstartare

yepsson Friends of KS

Från:
    Göteborg

Bara hittat för 7-10 :( jag gillar att de har färgade "boett"?? Ellet vad det heter. Eller flerfärgad men stilren design. Riktigt snyggt. Fler. Märken som har? Invicta säljs ju jätte billigt på Uret såg jag nu. Ser bra ut på bild med varför 80% rea? Känns skumt

21. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Färgen är på själva vridringen (aka bezel) och på tavlan. Själva boetten är i stål.

Invicta är säkert billigt men, utifrån ett klocknörd-perspektiv, inte särskilt intressant då de i princip kör massproducerat med ofta plankad design. Och om det är så att du har ett gryende klockintresse kommer en Invicta med största sannolikhet inte göra dig nöjd...

Det finns otroligt mycket klockor från genuina och roliga tillverkare i ditt prisspann så det är bara att ha is i magen. Du kommer att hitta något kul for starters. :)

Glycine går att få billigare än du hittat, pm'a gärna så kanske jag kan hjälpa dig.

Och välkommen till KS!

yonsson, Gummo och Icaras gillar detta.
  22. yepsson
    Trådstartare

yepsson Friends of KS

Från:
    Göteborg

Tackar å ödmjukast :D jag tar gärna emot all hjälp jag kan få. Kan tänka mig begagnat så tipsa mig gärna. Mvh

23. jhm

jhm Friends of KS

Från:
    Lund

Om det är ett automatiskt ur du vill ha och även uppskattar in-houseurverk, passar jag på att slå ett slag för Orient, som jag själv precis skaffat mig. Till exempel en "Mako" eller "Ray" kan du få för omkring 1500:- med frakt och allt om du köper från Tyskland. Kvalitetsmässigt väldigt lika Seiko, och även detta ett Japanskt ur. Kika runt på t ex http://www.orientuhren.de

Lycka till! :)

yonsson gillar detta.
  24. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Amesoeurs, Icaras och Pacta sunt servanda gillar detta.
  25. yepsson
    Trådstartare

yepsson Friends of KS

Från:
    Göteborg

Saatan vad fin den var. Och ett mer i folkmun exklusivt märke :D ska nog mejla honom.. hur tycker ni den ligger i pris?:)

rillesnille och Icaras gillar detta.
  26. yepsson
    Trådstartare

yepsson Friends of KS

Från:
    Göteborg

Jo jag såg dem :D Mako såg fiin ut. Lust att bifoga en bild på din sittandes på armen i all sin prakt?:)

27. jhm

jhm Friends of KS

Från:
    Lund

Absolut, tog en häromdagen vid min paketöppning. Here we go. (Min är en Blue Ray.) :)

wristshot.jpg

Sorubim, Gummo och ssl gillar detta.
  28. yepsson
    Trådstartare

yepsson Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Riktigt fin, snyggt och grattis :) hur är den tyngdmässigt? Jag vill gärna ha en tung och gedigen klocka som man känner: detta är kvalite. :D

jhm gillar detta.
  29. jhm

jhm Friends of KS

Från:
    Lund
    yepsson gillar detta.
  30. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
Mårtenssons ur Brookfield