• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nybörjare söker råd ang. disputations-klocka (Sjöö Sandström Royal Steel Worldtimer)

Alv

Breitling
Hej!

Jag försvarade nyligen min doktorsavhandling inom fysik, och för att fira detta har jag fått pengar (20k) att köpa en klocka för.
Efter lite funderingar har jag kommit fram till följande önskemål:
Mekanisk
Vattentålig
Metall-länk
"stilren"
Jag har just nu min fästmö boende i Kalifornien, vilket ger en trevlig tidsskillnad på 9h, och planerar att flytta efter i vinter, vilket kommer att ge mig en lika stor tidsskillnad till släkt och vänner i Sverige. Min tanke är därför att klockan skall klara av att visa två tidszoner samtidigt, då detta är en funktion som jag faktiskt har användning av.

Till saken: Har fått tips om Sjöö Sandström Royal Steel Worldtimer, och var och kollade på en idag. Jag tyckte att den verkade fin och passande utifrån mina önskemål, men tänkte att jag skulle kolla med er som har lite koll innan jag slår till. Och ja, jag kommer behöva lägga lite (5k) emellan.

Tankar? Gör jag bort mig? Jag hittade klockan jag bär nu i "fulaste klockan"-tråden, så det bådar ju inte så gott :)
2016-06-07%2010.52.11-1.jpg
 

Alv

Breitling
Alltså, "Klockan jag bär nu" hänvisade till den klocka jag äger nu, inte den på bilden. Men jag vet att det är fjanterier. Har varit ute på internet förr :)
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Kör på Worldtimern. Den är grymt snygg och skön på handleden. Snygg på läder också.

Edit: Köp den på länk dock som du tänkt. Betydligt billigare att komplettera med läder efteråt.
image.jpeg
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Hej!

Jag försvarade nyligen min doktorsavhandling inom fysik, och för att fira detta har jag fått pengar (20k) att köpa en klocka för.
Efter lite funderingar har jag kommit fram till följande önskemål:
Mekanisk
Vattentålig
Metall-länk
"stilren"
Jag har just nu min fästmö boende i Kalifornien, vilket ger en trevlig tidsskillnad på 9h, och planerar att flytta efter i vinter, vilket kommer att ge mig en lika stor tidsskillnad till släkt och vänner i Sverige. Min tanke är därför att klockan skall klara av att visa två tidszoner samtidigt, då detta är en funktion som jag faktiskt har användning av.

Till saken: Har fått tips om Sjöö Sandström Royal Steel Worldtimer, och var och kollade på en idag. Jag tyckte att den verkade fin och passande utifrån mina önskemål, men tänkte att jag skulle kolla med er som har lite koll innan jag slår till. Och ja, jag kommer behöva lägga lite (5k) emellan.

Tankar? Gör jag bort mig? Jag hittade klockan jag bär nu i "fulaste klockan"-tråden, så det bådar ju inte så gott :)
2016-06-07%2010.52.11-1.jpg
Ska förstås också gratulera till doktorsexamen :cigar:
 
  • Like
Reactions: JLW

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kör! Har haft min i några veckor nu och är fortfarande helnöjd. Du kan även bytta till läder om du behöver ha den mera dressad eller en nato om du ska ut i skogen, fungerar lika bra på de två som på länk.

Och så klart en blid från tidigare idag :)
Skärmavbild 2016-06-08 kl. 00.31.53.png
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Låter perfekt, tycker jag!

@B1884 äger en, och kan säkert bjuda på bilder/tankar.
Precis som Vanlijglass säger så har jag en. Haft den på armen non-stop i ca 2 veckors tid.

Är faktiskt väldigt positivt överraskad! Var själv, precis som du, på jakt efter en automatisk klocka med GMT för under 35k och måste säga att SS WT är grymt bra! Det känns som man får mycket för pengarna. Sjöö Sandström har enligt mig lagt sig på en nivå där det i princip inte finns någon motsvarighet ifrån andra tillverkare (sett till nypris).

Vill man varva på band så funkar även klockan väldigt bra på läder, nato osv... även om länken bär väldigt bekvämt :)

Jag säger kör! Ska dra fram mobilen och fylla på med lite bilder i tråden också.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till avhandlingen, stort! Klart att du ska köra på en SS Royal Steel Worldtimer. Grym klocka! :)
 

Andyrew

Cartier
Var rätt oimponerad när jag såg bilderna, men heelt klart bättre irl. Pröva pröva pröva. Du kommer känna om du vill ha den eller inte.
image.jpeg

image.jpeg
 
Topp