• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nybytt Rolex Daytona

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hämtade som bekant min gamla Daytona från service för någon vecka sedan efter ganska lång tids väntan. Dessvärre användes den väntetiden för att drömma sig bort i hopp om att hitta annat. Efter en tids letande så hittade jag denna i New York och ett byte bokades. I torsdags så träffade jag säljaren och vi gjorde upp affären. Min gamla sigma från -73 fick ett nytt hem och jag åkte glatt iväg med denna några år äldre Big red.

Klockorna är i sig väldigt lika men det är detaljerna som gör det. Denna är kanske i något bättre skick men något mindre ovanlig. Överlag är jag fantastiskt happy och tänkte dela med mig med lite bilder. :)

Min gamla som blev kvar i New York:

sfFuC4w.jpg


Min nya:
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag trycker på "gilla", men jag är lite osäker på varför. Båda är väldigt fina och jag förstår väl dina tankar, då jag har två liknande "projekt", att hitta något jag redan har ... Men i ett format jag hellre vill ha.

Vilka är förbättringarna, som du ser det?

(Min post ska tolkas som ett gediget glatt tillrop, men det hoppas jag framgår!)

Mvh A
 
  • Like
Reactions: Per

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag trycker på "gilla", men jag är lite osäker på varför. Båda är väldigt fina och jag förstår väl dina tankar, då jag har två liknande "projekt", att hitta något jag redan har ... Men i ett format jag hellre vill ha.

Vilka är förbättringarna, som du ser det?

(Min post ska tolkas som ett gediget glatt tillrop, men det hoppas jag framgår!)

Mvh A
Framförallt skick på både boett och tavla. Gamla tavlan hade en trasig lumplott vilket irriterade något. Denna är också från mitt födelseår vilket är lite skoj. Kan inte tänka mig något bättre från detta år vare sig modellmässigt eller skick. Den är i princip NOS bortsett från en liten missfärgning på bezelen.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Fantastiskt fin, vilket toppskick, grattis!
...och din gamla gick inte av för hackor den heller, synd att den fick gå?
 
  • Like
Reactions: Per

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Den gamla kanske är lite mer connoisseur och dressig. Definitivt högre nördfaktor med sigma, vikt länk och mer utstickande subdials. Klart mer dressig som sagt. Denna är mycket mer sportklocka och klart modernare på något sätt. Jag gillar bägge väldigt mycket men den stora skillnaden är för mig skicket där denna är klart bättre. Den gamla var inte dålig på något sätt men det skiljer ändå en hel del.

Tack för de glada tillropen! :)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Läckert, att vara nere på sådan detaljnivå måste vara superkul.
Hur snygg som helst.
/j
 
  • Like
Reactions: Per

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Fantastiskt trevlig! Kul att man fick bekanta sig lite med den gamla innan den fick lämna, men måste säga att jag tycker denna är strået vassare rent estetiskt. Grattis!
 
  • Like
Reactions: Per

Sond

Patek
Vilka fina klockor, båda två. Och roligt att du hittat en som du uppskattar ännu mer. Grattis!!!

Och när man ser de där två blir man lite sugen på en Daytona med svart tavla OCH svart ring.
 
  • Like
Reactions: Per

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis Per, som jag förstår det är du mycket nöjd med ditt byte!!! Kanon bra, enjoy! :)

Jag förstår helt ditt tänk! ;)

Ha en grym dag
Mvh
Micke
 
  • Like
Reactions: Per

_jonte

Patek
Grattis Per, den var riktigt fin! Förstår dig helt och hade gjort samma sak tror jag, dvs prioriterat skick över raritet.
 
  • Like
Reactions: Per

Whedda

Rolex
Stort grattis än en gång Per !

Tycker att den röda texten och skicket trumfar sigmatavla och vikt länk går ju att lösa.

En av mina absoluta drömklockor och håller helt med dig om att det är en svår årsklocka att toppa.

De finns från 86 också va...? ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Per
Topp