• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyfödd son - Inköp av framtida arvegods

pankhurst

Omega
Går och funderar på exakt samma sak till min son. Funderade först på en enklare Rolex typ Explorer 1, OP eller DJ för det är vad min budget tillåter, men nu så har jag snöat in lite på en Tudor Black Bay S&G som är en ny modell för 2017 och det hade varit roligt med en modell som kom samtidigt som grabben :D

grid-m79733n-0002.png
Köör:happyhappy:
 

Leafvalley

Cartier
Hej alla klocksnackare!

För en dryg månad sen blev jag pappa och har fått en idé om att köpa in en klocka av årets modell som jag ska "ta hand om" tills vidare, innan den förs över till nästa generation. Tänker mig att det bör vara lagom till 25-årsdagen eller universitetsexamen ungefär, så jag har några år på mig att gotta mig med klockan. :)

Skulle dock gärna ha lite tips och tankar kring upplägg och val av modell! Tänker att det måste vara någon annan här som gjort något liknande?
För tillfället är jag en one watch guy, med en Speedy på armen, men har suktat efter ytterligare inköp. Egentligen har det varit en GMT Pepsi 16710 som legat högst upp på listan, men det går ju inte när det ska vara en av 2017 års modell...

Känner att det ska vara något klassiskt som aldrig blir omodernt, likt en Datejust. Gillar även Sjöö Sandström Royal Capital, men den känns som ett lite för osäkert kort på 25 års sikt. Vill helst hålla mig inom en budget på ca 60' SEK.

Tankar?
Kör på, jag gjorde detsamma, valde dessutom en modell variant som släpptes det året sonen föddes. Om grabben inte vill ha den "so what" du har en klocka som du själv njuter av :D
 
Topp