• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyförvärv + fråga till alla OQ-ägare

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Godkväll klockvänner! Var lite uttråkad förra veckan. Tog en chansning och slog till på en ref 17000. Vid lunch idag kom Fedex och hälsade på på jobbet. Aldrig varit ngt fan av Oyster Quartzen egentligen men WOW, den är över förväntan. Tusan vad ball! Har man inte slantarna att casha upp till en AP Royal Oak så känns denna som ett helt acceptabelt substitut rent utseendemässigt.

MEN, nu till min fråga till alla ägare och f.d. ägare av OQ. Ska den ticka så fasansfullt högt? Det är fantastiskt vad irriterad jag håller på att bli på bara dessa få timmar jag burit den. Vartannat tick är nästan helt tyst medan vartannat känns rätt så ovanligt högt. Vore kul att höra era åsikter och hur ni upplever volymen av das tick und das tack.

E8C73A22-9AD1-48D0-BF2C-8EEFDBEC9888-6972-00000609233C3E1E_zps80b6c5aa.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Grattis! Svinsnygg. När jag fick min upplevde jag inte det som att den tickade speciellt högt. Efter packningsbyte så lät den högre, märkligt. Dock vänjer du dig, sjukt mysigt att somna till!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Haha! Grattis! Det hade du ingen aning om va, att den tickade så. Hörs duktigt. Tänk så här: Nu går tiden dig inte förbi. För övrigt håller jag med om att designen är skön, men den står nog allt på egna meriter även om den som du påpekar, är påtagligt billigare än en AP.

Enjoy! (Tickandet också... ;) )

Mvh A
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Grym! Är också lite sugen på en. Var det du som köpte den på Uretvintage eller är detta en helt annan? :)

Grattis!

Edit: Om den tickar för högt för dig och du ska sälja, HÖR AV DIG! :)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Haha! Grattis! Det hade du ingen aning om va, att den tickade så. Hörs duktigt. Tänk så här: Nu går tiden dig inte förbi. För övrigt håller jag med om att designen är skön, men den står nog allt på egna meriter även om den som du påpekar, är påtagligt billigare än en AP.

Enjoy! (Tickandet också... ;) )

Mvh A

Alright, men då verkar det m a o som att det är fullt normalt att den tickar rätt högt. Enjoy säger du, ja vi får väl se ;)

Grym! Är också lite sugen på en. Var det du som köpte den på Uretvintage eller är detta en helt annan? :)

Grattis!

That's the one!
 

calzone

Vacheron
Riktigt schysst !, stort grattis :). Även jag reagerade på att min tickade högt när jag fick den så det är nog normalt, det ska väl höras att det är en Rolex :p
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Grattis ! Den ser ju väldigt skarp och fin ut, ser fram emot fler bilder.
Visst tickar dom högt men det är ju en del av charmen. Står du inte ut så sälj den till mig :)
 

16610

Patek
2-Faktor
Stort grattis! Sjukt snygg. Har aldrig sett en OQ i verkligheten så kan inget om ljudet. Men som ovan nämt. Njut, perfekt att somna till;)
 
Topp