Jag tänker handla på internet imorgon. Ett ur i ädlare metall, min Graal, uret som kommer att fullända min "samling"(snarare duo). Det finns två anledningar till detta. Jag är en påver student i nuläget och har ingen jättestor inkomst. Varje krona spelar roll, och ett pris från en svensk gråhandlare ligger 15-20k under priset hos en svensk AD. Det är mycket pengar för mig. Till saken hör att just detta ur går inte att få tag på i Sverige enligt Rob. Alltså har jag inte så mycket val. Nu hade jag förmodligen köpt det på nätet ändå, jag hade kunnat tänka mig att betala 2-3000 till för att köpa den hos en AD, men det är vad det är värt för mig då det ändå alltid varit en beställningsvara, alltså ingen lagerkostnad och jag har inte haft möjlighet att se klockan i verkligheten först.
Fick se den i New York, men där ville de ha 9100USD för den och det fanns ingen möjlighet till att pruta, och dessutom risk för tull och moms.
Så imorgon ställer jag mig till skaran med syndare och köper mitt ur på nätet, lite skamset, men ibland får man kapitulera.
Jag har knegat i cykelbranschen ett par år, det är samma sak där. Folk kommer och prövar storlekar på kläder, cyklar, barncyklar och tar upp en jäkla massa tid, sedan beställer de på internet. Jag tror att svenska ADs för ur måste erbjuda samma sak som cykelbutiker numera gör, dvs gratis service under ett tag, alternativt livstid (förstår att klockaffärer inte kan göra detta). Men hur vore det om tex Rob skulle erbjuda att göra första service och polering inom 5 år gratis? Exklusive delar naturligtvis, men det är ju ändå ett mervärde på ca 4-5000kr som inte kostar firman i fråga sådär rysligt mycket pengar. Det tror jag är ett vinnande koncept för att faktiskt komma till avslut här i butikerna. Kunden känner sig prioriterad och lite VIP vid återbesök eftersom man har denna tjänst innestående/har fått den, och blir således mer intresserad av att handla tillbehör och diverse hos sin trogna AD.