Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

nyfiken på iwc...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Björne Bergmark, 27 maj 2014.

1. Björne Bergmark
    Trådstartare

Björne Bergmark Torpare

Från:
    Malmö
    Hej har länge funderat på att köpa en iwc!
    Jag har surfat runt och kollade med olika butiker men känner mig lite osäker ändå!
    Kanske kan någon hjälpa till att klargöra några frågor?
    Hur är precisionen hos deras lite dyrare klockor 80 90 tusen, behöver jag oroa mig för avvikelser i tid?
    Vågar jag köpa begagnat?
    Den aktuella klockan är iwc spitfire 387802!
    :iwc: :)
    Jag tackar på förhand!
    Björneb

per nordström gillar detta.
  2. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Bra
    Nej
    Ja om du hittar en bra säljare. Finns tydligen lite fuffens klockor i omlopp. I alla fall Pilotchronos.
    Jag skulle inte köpa en som inte har alla papper och pinaler. Skulle nig även begära att man kollar den tillsammans hos en IWC handlare. Kostar ca700:- men det kan det vara värt!

Björne Bergmark gillar detta.
  3. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    För dyr.
    Köp en av äldre modell med ett ETA verk i istället, eller lägg på ett par tusen och köp en Daytona.

4. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Var själv inne på att köpa en IW371702 för ett tag sedan, blev inget dock. Är bra klockor men personligen så tycker jag de ligger lite högt i pris jämfört med begagnat priserna. Om du vågar köpa begagnat? Spelar väl inte någon roll om det är en IWC, PP eller Rolex. Köp från en trovärdig säljare eller betala för att någon som vet vad de pratar om ska ta en titt på den. Kaplans eller Rob Engström till exempel om du bor i Stockholm.
    Du behöver inte oroa dig för avvikelser i tid. Självklart har inte en mekanisk klocka GPS sync men de driftar inte farligt mycket så du kommer inte missa bussen.

Men vill du handla begagnat och ha några konkreta tips. Jag har haft att göra med uretvintage.se och luxurywatches.se båda är trovärdiga.
    luxurywatches.se har fördelen att de har en fysisk butik på Östermalm om du vill gå ditt o klämma lite.

5. Björne Bergmark
    Trådstartare

Björne Bergmark Torpare

Från:
    Malmö
    market_image.2876318.jpeg
    Tack för alla info om klockan!
    Mvh Björne.

MrDali gillar detta.
  6. X3M TUX

X3M TUX Torpare

Från:
    Mälardalen
    Jag har sett beg på mellan 30 och ca 60 ute på markanden.
    Då med cert och låda.

7. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Kanske inte känns så aktuellt nästan två år senare. ;)

8. X3M TUX

X3M TUX Torpare

Från:
    Mälardalen
    I bland kan det ta tid att hitta sin önskade klocka :)

Mårtenssons ur Brookfield