Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nygammalt i lådan här med

Diskussion i 'Vintage' startad av plattfot, 9 januari 2013.

1. plattfot
    Trådstartare

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    För något år sedan köpte jag en Speedmaster 861. Ett lagom patinerat exemplar från tidigt -70-tal som jag bar en hel del. Bytte mellan läderband/nato/länk nästan dagligen - Speedyn passar ju på det mesta och tyckte alltid att någon annan konfiguration var snyggare än den man bar för stunden.

Nyhetens behag lade sig efter en tid och klockan blev ofta liggande kvar i lådan till förmån för annat. Gillade visserligen klockan, men tyckte att den var i största laget för mina 16.5 cm handleder.

Bytte klockan (tillsammans med en Tudor-sub) mot en gammal 5513-sub som jag fortfarande har kvar. Saknaden av Speedyn har dock kommit smygande, och då jag under sommaren burit en del större klockor (for mig är 42 mm en stora klockor) bestämde jag mig för att börja kika efter en Speedmaster igen. Det sägs ju att Speedyn är en sån där klocka man köper, säljer för att sedan köpa igen, och det verkar ju stämma även på mig.
    En lunch tillsammans med en forummedlem just innan jul avgjorde det hela då han antydde att han ämnade sälja sin. Nu ångrade sig visserligen denna herre och beslöt sig för att behålla sin, men modellen är så pass vanlig att det inte tog så lång tid att hitta ett annat exemplar.

Igår kom den till mig. En 105.012 som enligt baklocket lämnade Omega 1966.
    I riktigt fint skick och monterad på den (visserligen icke tidsenliga), men ack så sköna 1171-länken.

Tack Herr F för en trevlig pratstund och en smidig affär.

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Ingen är gladare än jag. Hurra!

3. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Så otroligt vackert…wow..

4. plattfot
    Trådstartare

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Ja, man får väl kalla dig medskyldig i till detta...

5. Kettil

Kettil Biskop

Cool. Har själv en -83 "moonwatch", men det vore roligare att ha en "pre-moon", även om de ser likadana ut. Är egentligen inte så mycket för speedmasters men nu har jag 3 st. Man är väl något för shrinken att bita i :)

6. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Grymmers! Stort grattis!!! :)

...och de där 7912/1039 och vad de nu heter, original platta strechlänkarna, suger rätt hårt i användbarhet... så det är mest för byrålådan man har en sån i alla fall...

7. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Snygg! Grattis till en riktig fining! Tycker den länken är riktigt snygg!

8. John R

John R Präst

Stort grattis Platfot!

Skönt att höra att det inte bara är jag som är bandbytar psycoo ;-)!

Det lutar åt fastfood då det vankas lunch ;-)

/John R

9. Crowolf

Crowolf Guest

Vacker!!! Grattis!

/Pope

10. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Grattis till vad som verkar vara ett ypperligt exemplar, nu ökade mitt Speedy-sug än mer! :)

11. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Shit! Speedyfeber!

Farlig nära att dra ett sms till Jakob.dala och se om min gamla Speedy kan få komma hem igen...

Riktigt fin!

Jag gillar 1171-länken, men vilken länk är det som ska sitta på egentligen om det ska vara korrekt?

12. jakob.dala

jakob.dala Axel Oxenstierna

Från:
    Vällingby
    Speedyn har ett nytt hem ; )

13. plattfot
    Trådstartare

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Tack alla!

14. Per

Per Björklövens finest

Härligt att du slog till! :)

Du kommer inte ångra det där. Däremot lär jag ångra mig att jag inte högg den före.. Grymt fint skick, skön patina och den supersnygga, superbekväma, icke-tidsenliga (vem vill ha eländet som hör till? :) ) 1171 som är bland det mysigaste man kan ha på en arm.

Stort grattis plattfot!

15. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Kul att du fick lägga vantarna på en igen! ;) Den ser väldigt fin ut i skicket och med fin patinering. Grattis!

(Jag har inte glömt din 5513) ;)