• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyhet - Oris Aquis Red L.E.

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Brukar snabbt spana igenom nyheterna på Timezone.com, och oftast är det isade guldklockor med tourbillon från någon tillverkare man aldrig hört talas om. Självklart till ett pris som ingen dödlig har råd med.

Då och då dyker det dock upp något som jag fastnar för, och here we go.
Jag gillar den.

http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&goto=6803170&rid=99066#msg_6803170

oaquis3.jpg


oaquis4.jpg


oaquis2.jpg


oaquis6.jpg


oaquis7.jpg
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Snygg! Funkar på länken, men de märkliga bandhornen gör att det (som vanligt) ser stört ut på gummit.
 

Frosse

Cartier
Märkligt att dom gjort en dykarklocka med röda element med tanke på att rött är den färgen som är typ sämst under vatten...
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Maffig! Känns konstigt med kronan på den sidan.
Kanske för dem som vill ha klockan på vänster arm? ;)
 

meo_swe

Audemars
Jävligt snygg imo!
Och om man nu ska dyka med den kommer antagligen de röda delarna försvinna in i det svarta, men det är ju inte det mest kritiska som försvinner.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Nja, såg inte alls bra ut. Ser ut som någon målat rött på den, amatörmässigt. Kronskydden var för jävliga också.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Angående kronans placering sitter den väll klockan 9 just för att skyddas vid dykning?
 

BME

Cartier
Cool men tycker nog inte att det är en förbättring jämfört med befintligt utbud...
Men smaken är ju som baken som alla vet!
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Om man ska definiera en "riktig" dykarklocka som jag haft användning av på riktigt när jag dykt så har min gamla Citizen aqualand varit den som är bäst. Bra med timer och djupmätare, iofs så får andra hålla koll på sånt nuförtiden då jag dyker så sällan.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag är ingen dykare och har varit svag för Oris ett tag, gillar modellen och färgerna. Snygg!
 
Topp