• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Första 17 timmarna med SRPB09 och visst känns den som en keeper :)

IMG_0599.JPG
 

Mattinho

Breitling
Jag var där och provade den idag. Blev tyvärr inget köp, mina kycklinghandleder bär helt enkelt inte upp den :) Får titta vidare!
 

Case

Panerai
Vet inte om jag skulle komma undan med en sån när jag pluggar data, skulle bli en riktig fanboy-varning.
Om man filosoferar lite över den så blir det också lite konstigt att köpa den: Det som gör den cool är att det är/var en extremt billig randomklocka som Steve Jobs bar på grund av att den var så enkel/simpel (nu antar jag här) och man kan tänka sig att han gillade den på grund av de värden av funktionalistisk minimalism den visade, något som återfinns i det han gjort senare... Att köpa den nu blir inte som en hyllning till klockans design utan snarare som en efterapning av Jobsan och att man vill visa att man gillar honom eller nåt. Någon som "fattar grejen" á la Jobs skulle snarare gå runt med en analog casio för 100 spänn. Jag kanske tänker för mycket på det här, klockan är snygg i vilket fall :)

Jo, du tänker för mycket. Köp! :D

Helt rätt tänkt. Det är inte en klocka för folk med Steve's mentalitet, det är en klocka för folk som önskar att de hade hans mentalitet.
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Helt rätt tänkt. Det är inte en klocka för folk med Steve's mentalitet, det är en klocka för folk som önskar att de hade hans mentalitet.

Oavsett köp eller inte köp så verkar datum vara satt för när den ska släppas iaf (10 mars)! Någon med örat mot gatan som vet var man kan tänkas få tag på en? JDM också afaik.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Undra när jag får min. Jag beställde min via en liten handlare i Sverige för jag vill sprida Seiko. Det vekar vara väldigt långt ned på listan. Om jag hade varit en vanlig kund så hade jag gett fingret och dragit till globen..
Eloge till dig för den tanken! :) Den kommer tids nog ska du se. Kanske ska slå dom en pling?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor

Psykel

Patek
Från en tråd på WuS (det är sant).
Screenshot_20170308-072230.png
Spännande! Back to the roots då, eftersom första generationens GS endast hade "Grand Seiko" som logga. Men jag tycker om "GS"-loggan riktigt mycket också, så det här blir nog toppen! Kommer det följas av en drös nya modeller då, må'n tro?
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Spännande! Back to the roots då, eftersom första generationens GS endast hade "Grand Seiko" som logga. Men jag tycker om "GS"-loggan riktigt mycket också, så det här blir nog toppen! Kommer det följas av en drös nya modeller då, må'n tro?

Jag hoppas på lite nya springdrives och hi-beat. Gärna 39mm.
 

Psykel

Patek
Jag hoppas på lite nya springdrives och hi-beat. Gärna 39mm.
Nya GS är en bra bit utanför min prisklass, dessutom är dom på tok för stora för min smak. Men en upphottad version av SBGW035 vore inte så dum! 37mm, 11,5 tjock. Smacka i ett nytt manuellt 36.000 verk, kanske snida till linjerna lite, ny fin tavla... Då kanske jag skulle spara! :D
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Nya GS är en bra bit utanför min prisklass, dessutom är dom på tok för stora för min smak. Men en upphottad version av SBGW035 vore inte så dum! 37mm, 11,5 tjock. Smacka i ett nytt manuellt 36.000 verk, kanske snida till linjerna lite, ny fin tavla... Då kanske jag skulle spara! :D

Seikos historical collection intresserar mig mycket. Vore trevligt med en sådan på 39mm, springrive och utan indikator på tavlan. Kommer troligen inte att hända men man vet aldrig.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag sitter fortfarande och väntar på att min klocka ska smita igenom tullen ifrån Norge och fick höra att jag i allafall klev på i rätt tid, innan prishöjningen!? Någon annan som hört att Seiko/Grand seiko ska prishöjas?
 
Topp