• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Vad sägs om en Astron i 18K? 20st. ~400k-ish svenska... Jag säger nej.
Screenshot_20170402-221209.png
Screenshot_20170402-221252.png
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Eftersom det är en ganska stor klocka undrar man ju hur mycket den väger i 18K ? Den lär inte vara lättsåld i Sverige.
Utseendet i sig med det integrerade bandet är väl ok tycker jag
 
Har du gjort några andra förändringar? Bara tavlorna?
Tycker förövrigt det ser bra ut. De hade "lite låg tyngdpunkt" när när GS står där uppe är de faktiskt snyggare
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har du gjort några andra förändringar? Bara tavlorna?
Tycker förövrigt det ser bra ut. De hade "lite låg tyngdpunkt" när när GS står där uppe är de faktiskt snyggare
Jag har inte gjort några förändringar. :)
Vad vi vet är att de ändrat logotyperna. Jag tycker det ser ut som nya lyspastan på 229, 231 och 201, har mailat SEIKO och frågat.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag har inte gjort några förändringar. :)
Vad vi vet är att de ändrat logotyperna. Jag tycker det ser ut som nya lyspastan på 229, 231 och 201, har mailat SEIKO och frågat.
Bara jag som tycker att det ser naknare ut nu? Visst, cleant. Och ett steg i rätt riktning. Kanske bara jag som är en bakåtsträvare. Fortfarande så sugen på en SBGA029 men storleken avskräcker.
 

john b

Rolex
Bara jag som tycker att det ser naknare ut nu? Visst, cleant. Och ett steg i rätt riktning. Kanske bara jag som är en bakåtsträvare. Fortfarande så sugen på en SBGA029 men storleken avskräcker.

Är bare å köp. Sitter bättre än man tror. Är ganska tung iofs. Titanaren är lite bättre med avseende på detta. Men såklart då lite dyrare tyvärr.
 

john b

Rolex
Bara jag som tycker att det ser naknare ut nu? Visst, cleant. Och ett steg i rätt riktning. Kanske bara jag som är en bakåtsträvare. Fortfarande så sugen på en SBGA029 men storleken avskräcker.

Jag tycker att dressarna som inte har någon text nedom visartornet ser lite nakna ut och önskar att de kunde satt GS och Grand Seiko på varsin sida av tavlan.

På de klockor där de ändå kladdar dit high beat gmt deluxe master Marine diver etc tycker jag det ser rätt välbalanserat ut
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Har du prövat den? Den sitter inte så stort. Typ som en sumo, inga jämförelser i övrigt, men, de bärs pga smart boettform mindre än angivna mm.

Är bare å köp. Sitter bättre än man tror. Är ganska tung iofs. Titanaren är lite bättre med avseende på detta. Men såklart då lite dyrare tyvärr.

Spot on John! Exakt så tycker jag med.
Vafan, ni gör ju det inte lättare. :D Tyvärr inte fått möjlighet att prova en ännu, ska ta och göra det.

Om någon sitter på en jämförelsebild med en 116610 bredvid får ni gärna släng upp den!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vafan, ni gör ju det inte lättare. :D Tyvärr inte fått möjlighet att prova en ännu, ska ta och göra det.

Om någon sitter på en jämförelsebild med en 116610 bredvid får ni gärna släng upp den!
Nu snackar du barnklockor, här pratar vi vuxenklockor. :D

Men framförallt sitter 116610 väldigt platt och otympligt jämfört med GS-dykarna även om de är större.

Har för mig det finns en jämförelserecension via Google.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Som natt och dag mellan 029 och 031. 029 upplever jag stor och tung, 031 perfekt avvägd.
Bara jag som tycker att det ser naknare ut nu? Visst, cleant. Och ett steg i rätt riktning. Kanske bara jag som är en bakåtsträvare. Fortfarande så sugen på en SBGA029 men storleken avskräcker.
Jag har haft både 031 och 029 och upplever inget problem med tyngden på 029. Har alltid varit ett fan av titanklockor men i just det här fallet är det jämnt skägg mellan modellerna. De sitter som en smäck båda. Har fö aldrig haft en stor high-end Seiko eller GS som suttit dåligt på armen. Det är de duktiga på!!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag har haft både 031 och 029 och upplever inget problem med tyngden på 029. Har alltid varit ett fan av titanklockor men i just det här fallet är det jämnt skägg mellan modellerna. De sitter som en smäck båda. Har fö aldrig haft en stor high-end Seiko eller GS som suttit dåligt på armen. Det är de duktiga på!!
Dom är bra på att få till passformen även på större klockor. Min Astron sitter som gjuten trots att den är stor.
IMG_0104.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har haft både 031 och 029 och upplever inget problem med tyngden på 029. Har alltid varit ett fan av titanklockor men i just det här fallet är det jämnt skägg mellan modellerna. De sitter som en smäck båda. Har fö aldrig haft en stor high-end Seiko eller GS som suttit dåligt på armen. Det är de duktiga på!!
Håller givetvis med om att SEIKO är experter på boettdesign, i princip samtliga SEIKOs sitter bra på handleden.
 

Isodor

Audemars
Är i Japan atm och provade 031 idag. Satt riktigt bra på mina smala handleder och dessutom väger den ruggigt lätt. Nästan för lätt!
 
Topp