• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

dnill

Cartier
2-Faktor
IMG_1564.JPG

Du har rätt @Molle linjerna/fasningarna ser ju onekligen fantastiska ut!
Ja wow! Så jäääkla synd att den är en mil i diameter.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@Jaggis Som jag förstått det är 7c ett bättre urverk, bättre bygge rent generellt. Bättre batteritid (5 år vs 4år), bättre temperaturtoleranser mm. Det är därför 7c sitter i alla Heliumtäta modeller.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Oj, vilken design! Hur ska man gå tillväga för att förboka ett ex? Känns bekant att många nämner Klockmaster Globen, eller kan man kanske handla direkt från Seiko?

Blir till att hitta någon japansk AD eller köpa dyrt på eBay :D
Verkar släppas i början på juni.
 

Isodor

Audemars
Sjukt att nya SBGH255 dykaren kostar ~120.000:- i Svea.

I japan kostar den runt 88.000:- (ink.lokal skatt 8%). Dvs ca 27% mindre. Och USA ännu billigare? Då står ändå Yenen högt i kurs.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Sjukt att nya SBGH255 dykaren kostar ~120.000:- i Svea.

I japan kostar den runt 88.000:- (ink.lokal skatt 8%). Dvs ca 27% mindre. Och USA ännu billigare? Då står ändå Yenen högt i kurs.
Har för mig den icke limiterade ligger på 116k (fortfarande mycket förstås). Glöm ej heller den svenska 25% momsen.
 

Psykel

Patek
Vår lokala dåre har ett gäng av de där så han verkar inte störa sig på det. :D

Håller dock med dig generellt, GS borde generellt försöka dra ner storleken på det mesta.
Ser mycket värre ut än vad det är.
De är ljuvliga live och när man hanterar de är de mysiga... klockporr, skruva ner skyddet och klicka är något man finner sig göra ofta på de där... snuskigt ja men är man skadad så :)
För mig känns dom verkligen mer som att "vi gör hur vi vilm" - och de passar verkligen. Tycker dom är sjukt bra designade!
Tryckknapparna är karaktärsdanande och på intet sätt störande IRL. Personligen tycker jag de är snygga.
Screenshot_20170517-080133.png
Är generellt sett inget fan av kronografer ändå, så kan inte påstå att stora pushers är det enda som hindrar mig från att åka till Wako store och plocka en såndär! :D
Men som @yonsson säger så är moderna GS generellt för stora för min smak. Fantastiskt snygga och ett otroligt hantverk, men skala ner dom en smula tack...
Dom enda moderna GS som verkligen lockar mig är dom nya SBGW251/252/253 och den gamla SBGW035. Kommer förresten den sistnämnda i nytappning? 37mm, manuellt verk och BoR-länk är ju en fantastisk combo, i min mening!
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Är generellt sett inget fan av kronografer ändå, så kan inte påstå att stora pushers är det enda som hindrar mig från att åka till Wako store och plocka en såndär! :D
Men som @yonsson säger så är moderna GS generellt för stora för min smak. Fantastiskt snygga och ett otroligt hantverk, men skala ner dom en smula tack...
Dom enda moderna GS som verkligen lockar mig är dom nya SBGW251/252/253 och den gamla SBGW035. Kommer förresten den sistnämnda i nytappning? 37mm, manuellt verk och BoR-länk är ju en fantastisk combo, i min mening!
Yup, SBGW235 (Sen finns ju gamla SBGW005 också).
main (19).png
 

Psykel

Patek
Yup, SBGW235 (Sen finns ju gamla SBGW005 också).
main (19).png
Fantastisk! Grymt clean tavla! Definitivt bästa gamla GS:en med nya loggan, tycker jag! Och om det inte är nån gigantisk prishöjning så är det nästan överkomlig för min del. Fast å andra sidan skulle jag hellre lägga dom pengarna på några fina vintage GS istället.
 
Topp