• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Jockinho

Patek
2-Faktor
DSC_0478.JPG

Hoppas SEIKO nu fattar att det är 40mm folk vill ha, inte 47mm.

Den dagen den glädjen :)
(säger jag med 44mm kluns på handleden...)
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Skulle inte kalla det ett rykte, snarare önsketänkande.

Misstänkte det också, seiko kanske skakar fram någon fler reissue på 39-40mm. Lite konstigt att seiko envisas med lite större dykare (vilket är förmånligt om de används som dykarur) när de flesta kommer att använda klockan på mallorca och när volvon ska tvättas.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Misstänkte det också, seiko kanske skakar fram någon fler reissue på 39-40mm. Lite konstigt att seiko envisas med lite större dykare (vilket är förmånligt om de används som dykarur) när de flesta kommer att använda klockan på mallorca och när volvon ska tvättas.
Typiskt SEIKO. De är väldigt tvärt emot swiss made. Se bara på gummit på SLA017, SEIKO är den enda klocktillverkaren i hela världen som framhåller silikon som något positivt.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Typiskt SEIKO. De är väldigt tvärt emot swiss made. Se bara på gummit på SLA017, SEIKO är den enda klocktillverkaren i hela världen som framhåller silikon som något positivt.

Seiko skulle väldigt lätt kunna "stjäla" en stor skara kunder med tanke på dess kompetens gällande urverk osv men väljer att presentera storlekar på bla GS som inte många kan tänka sig köpa. De har ju bästa lumen, västa urverken (enligt mig), bästa finishen. Dock haltar de lite på möjligheten till reservdelar, de har väl 20år garanti på GS? Möjligen att inlägget är lite OT. Och ja en premium klocka som sla017 kanske inte ska säljas på gummi.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Seiko skulle väldigt lätt kunna "stjäla" en stor skara kunder med tanke på dess kompetens gällande urverk osv men väljer att presentera storlekar på bla GS som inte många kan tänka sig köpa. De har ju bästa lumen, västa urverken (enligt mig), bästa finishen. Dock haltar de lite på möjligheten till reservdelar, de har väl 20år garanti på GS? Möjligen att inlägget är lite OT. Och ja en premium klocka som sla017 kanske inte ska säljas på gummi.
2 år garanti på GS. 10 års tillgänglighet garanterad på delar till vanliga seikos, GS ska det alltid finnas delar till enligt SEIKO. Det stämmer ju dock inte för gamla slutsålda länkar är det i princip omöjligt att få tag på länkbitar till vare sig det är GS eller inte.

GS hade "bäst" urverk under väldigt lång tid men nu har Rolex (+2/-2) och Omega (Metas) spottat upp sig och sina specifikationer samtidigt som GS drastiskt höjt sina priser. Så GS borde vara jäkligt oroliga, tyvärr lär exponeringen i USA få GS sålda ändå och SEIKO kan koppla av i några år till.

Det ska bli kul att se vad som händer med GS och urverken nu när GS ska ses som ett separat märke, förhoppningsvis innebär det mer än nya guld och platinamodeller.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
2 år garanti på GS. 10 års tillgänglighet garanterad på delar till vanliga seikos, GS ska det alltid finnas delar till enligt SEIKO. Det stämmer ju dock inte för gamla slutsålda länkar är det i princip omöjligt att få tag på länkbitar till vare sig det är GS eller inte.

GS hade "bäst" urverk under väldigt lång tid men nu har Rolex (+2/-2) och Omega (Metas) spottat upp sig och sina specifikationer samtidigt som GS drastiskt höjt sina priser. Så GS borde vara jäkligt oroliga, tyvärr lär exponeringen i USA få GS sålda ändå och SEIKO kan koppla av i några år till.

Det ska bli kul att se vad som händer med GS och urverken nu när GS ska ses som ett separat märke, förhoppningsvis innebär det mer än nya guld och platinamodeller.

Trodde det var 10 år på GS, trevlig överraskning. +-2 sek säger inte så mycket tycker jag gällande kvaliten mest att den kan prestera så sen om den gör detta under vardaglig aktivitet är en annan sak (kan vara ute och cykla). Har lite mer förtroende för GS.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Trodde det var 10 år på GS, trevlig överraskning. +-2 sek säger inte så mycket tycker jag gällande kvaliten mest att den kan prestera så sen om den gör detta under vardaglig aktivitet är en annan sak (kan vara ute och cykla). Har lite mer förtroende för GS.
Tester och dagligt bruk skiljer såklart men Rolex urverk håller ju tiden löjligt bra. Ska rucka min SKA017 efter sommaren tänkte jag, blir kul att se hur den går efter det.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du vet att jag inte har råd med den i vare sig Sverige eller internationellt tyvärr...:bawling:
Bullshit! :D

Äh, folk får köpa vad de vill men jag tycker en 47mm beater för över 100 papp är fel väg att gå för GS. Det är väl en "kolla vad vi kan" klocka men jag tycker ändå det sabbar min bild av GS vilka ska vara cleana, innovativa och prisvärda.
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Ädla länkar åt folket! Läckert!
Indeed! Enda som är lite störande är spring drive visaren och borstningen på bandhornen. Och satan vilket pris! 4,000,000 YEN = 30,700 EUR o_O Om konkurrenten ska vara DD ligger de ju lite off i pris, eller? Har iofs inte exakt koll på vad en DD YG listar, men man kan ju plocka upp en oanvänd för ca 20,000 EUR från gråhandlare.
 
Topp