• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från Rolex.

C

China

Guest
Det var verkligen på tiden med något nytt från Rolex. Några dagar innan påskhelgen hade Rolex förhandsvisning i Basel av prototypen till sin nya kronograf ref 3484A, för några få utvalda journalister. I samband med invigningen av Rolex nya produktionsanläggning 20140722, släpper man en limiterad utgåva i 300 exemplar. Senare under 2015 kommer uppföljaren ref 3484B i vitguld och en modell i stål.

Modellen har sina rötter i ref 3484 från 1940 som moderniserats till en ny unik design. Urverket är baserat på Caliber 3135, och kronografens funktioner hanteras via kronan, en funktion Rolex är ensamma om. Jag ser fram emot recensioner på det här urverket. Designen är kanske inte helt i min egen smak, men t.ex. urtavla i porslin, modernare visare och ändrad position för datumvisningen, tycker jag visar att Rolex lyckats ganska bra med att modernisera en av sina klassiska modeller.





http://www.rolex.com/en#/rolex-watches/ ... troduction
 

Bilagor

  • rolex2.jpg
    rolex2.jpg
    49.2 KB · Visningar: 385
  • 7805-Rolex.jpg
    7805-Rolex.jpg
    179.9 KB · Visningar: 388

Asplund

Patek
2-Faktor
Haha jag hade börjat skriva vad jag trodde om kostnad.. Sen insåg jag vilket datum det var!
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
O tack gud det var ett aprilskämt :D satt på skithuset med ipaden och surfade och sa " åh nej...!" Rätt ut :p
 
Topp