• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinfluget mögel!

Hardy

Thug
Svepte hem denna skönhet på kaplans nyligen. först hade Ariste tingat den, men hans bil skar ihop (tur för mig). Denna patina missar jag inte gärna! lite mer polywatch så är den hemma:)






familjebild på delar av min geneveskara (2st till på service). och ett par ska renoveras lite :)


bonusbilder

 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Ohhh, den var i bättre sick än jag vågat hoppats på...en jackpot! :) Jag är lika glad över min nya startmotor....det är SÄKERT

Underbar samling Geneve...


...:)
 

Hardy

Thug
Vad är det för skillnad på en Omega och en Omega Geneve?

Geneve var det lite billigare alternativet på framförallt 60-70talet. på insidan sitter det dock samma verk som det gör i de dyrare. I mina sitter bland annat cal 501, 565,601 och 1481.
De gjordes sällan i ädelmetall men de finns även i 9 14 och 18k guld.

Vet inte varför ja har snöat in på dem, gillar de skarpt bara. Finns väldigt många olika tavelkombinatoner osv.

Ariste kan säkert fylla i här :)
 

TKVF

Panerai
Geneve var det lite billigare alternativet på framförallt 60-70talet. på insidan sitter det dock samma verk som det gör i de dyrare. I mina sitter bland annat cal 501, 565,601 och 1481.
De gjordes sällan i ädelmetall men de finns även i 9 14 och 18k guld.

Vet inte varför ja har snöat in på dem, gillar de skarpt bara. Finns väldigt många olika tavelkombinatoner osv.

Ariste kan säkert fylla i här :)
Ok. Hade ingen aning om att de va så.
 
Topp