• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinköp...

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Ingen klocka, men väl tillbehör, letade winder och hittade denna på ebay:

http://www.ebay.de/itm/Uhrenbeweger...EW-/280863391999?ssPageName=ADME:L:OC:GB:3160

Efter ett par veckor kom den så hem:

9A405D50-F48D-47A9-88E6-06BA5BED8AE8_zpsiqz8w63s.jpg


Närbild:

4D14D2CE-6957-456B-B04B-397CF90BE310_zpsfnx1lgoz.jpg


Kanske dumt att köpa en så liten iofs (hade behövt en till winder, men jag får försöka behärska mig. Har ju kvar min 8 klockslåda från Rainer också... om jag inte får för mig att kränga iväg den villsäga
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Det är min första winder, känns gedigen. Visst surrar den lite - osäker på hur det låter på natten. Den har lite olika program, som att den går en timme - vilar 7 timmar t.ex.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Snyggt, ja helt plötsligt vill man sätta varenda lådvärmare på snurr.
Min tyska låter lite men det kan man leva med. (det är bara varje halvtimme).
/j
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Den går även att köra på batteri. När det är knäpptyst låter windern lite för mycket för att ha på nattduksbordet och igång på natten. Antingen löser man det genom att stänga av eller ställa den i ett annat rum (duh...).

Enda jag har att invända på hittills är att den kanske är lite liten, både till antal klockor och att det är lite trångt i facket där man sätter klockor som inte ska köras i windern. Ska testa så Pannan får plats i det nedre facket.

För det priset känner jag mig helnöjd iallafall, bara hoppas den håller - men det verkar ju på forumet som att även Modalo winders pajjar efter ett tag.
 

Kerstin

Breitling
Hej! Verkar som du kan detta med Ebay. Jag tänker sälja på Ebay men det verkar ju8 jättekrångligt. Vill sälja inom Europa och är inte superbra på engelska...när det kommer till detta med shipping osv fattar jag nada. Kan du lotsa mej eller har du nåt tips där en enkel manual finns tillgänglig? handlar på Tradera så detta med betygsättning osv kan jag... / Kerstin
 
Topp