• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinköpt Aerospace -06

Holmqvist

Patek
2-Faktor
gallery_image.php
[/url][/IMG]

Hej.

Nu har man äntligen hittat sin klocka.
Blev en Aerospace 2006.

Fick med extra länkbitar vilket var tur då länken var kort.
Var ute på Väla i Helsingborg för att få det fixat av urmakare då jag känner mig osäker på att dela en Breitlinglänk.
Han ville ha 600:- för detta! är det rimligt?
Letade fram mina elektronikmejslar och provade själv.. 20 min och utan problem var det fixat.
Nu till det roliga, Batteriet är slut i klockan. När man rullar i menyerna så börjar dessa blinka efter ett tag.
Någon som har en uppskattning på vad ett batteribyte kostar?
Tittade på Breitlings sida och runt 1700:- för liten översyn + batteribyte, låter det rätt?
Eller finns det "billigare" och lika bra alternativ?

Varför får jag inte URL att fungera?

Med vänlig hälsning Fredde
 

jabla

Sarlacc
En täthetskontroll i samband med batteribyte är inte fel om du vill kunna bada med klockan men det borde gå att få för halva det priset du nämner om packningarna är friska.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
600sek för att montera dit länkbitar tycker jag är överdrivet. 200sek fick jag betala hos Breitling ÅF.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
600kr lät dyrt för att justera länken. Speciellt med tanke på att en länkbit bara kostar 450kr. Så att då endast en justering skulle kosta 600 känns inte ok.
Jag justerade en seiko länk hos Rydbergs en gång och det kostade 150kr. Borde ju vara typ samma pris oavsett vilket märke det är.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Priset för att ta bort alt sätta tillbaka länkbitar variera oerhört. Har betalat allt mellan 475:-(PloProf mesh) till gratis (Speedmaster och PO).
Allt med skruvar går ju att fixa själv. Men de där gamla Omega sprintarna gav jag mig aldrig på:)
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Snygg klocka!! 150-200 SEK låter mer rätt för länkjustering om man inte har möjligheten att göra det själv :)
 
Topp