• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinköpt... Börjar det bli inne med flexlänk igen?

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
flexlänk till Guldisen! Lätt att ta på och av. Blev rätt pimp, och känns lite lagom rackigt på ett skönt sätt, IMHO :) Är flexlänkarna på väg tillbaka? Känns ju som vintage och retro fortfarande är på frammarsch. Så visa upp era dinkor med flexlänkar!

20130127_161105.jpg

20130127_161033.jpg

20130127_161450.jpg

20130127_161016.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Knät skrev:
Brukar tycka att flexlänk ser rätt mysko ut, men på den där var det ju hur bra som helst!
Tack, tycker jag med, och så praktiskt :)

jabla skrev:
Håriga armar och flexlänk funkar inte för mig :)
Hahaha... Nej, det kan jag kanske förstå, även om det som synes inte påverkar mig själv, men det beror ju lite på hur tajt man vill att den ska sitta runt handleden också. Dvs. man kan ju ha den rätt lös, så att den går helt ihop, då den träts över handen.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Nähä! Ingen annan som kör flex! Haha... Jag verkar helt fel ute denna gång. Flexlänk verkar inte vara "da shit"... än i alla fall... Some hit, some miss ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Tvivelsutan börjar det att komma brett. Du, och alla vi andra på KS som kör stretch, har startat en ny trend som blir lika stor som oversize. Varenda hipphoppare i världen kommer att ha flexlänkar på sina 63mm kvartsur med fejkdiamanter. Mitt bidrag, ett för smalt stretchband på en annars snygg dinka.
20130125_160342.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jokkmokkswe skrev:
Nej!! Flexilänk is not tha shitz!
Fast å andra sidan, passade det till den klockan.
Hahaha... Hur ska jag tolka det ;-)

Pappikjolo skrev:
Tvivelsutan börjar det att komma brett. Du, och alla vi andra på KS som kör stretch, har startat en ny trend som blir lika stor som oversize. Varenda hipphoppare i världen kommer att ha flexlänkar på sina 63mm kvartsur med fejkdiamanter. Mitt bidrag, ett för smalt stretchband på en annars snygg dinka.
20130125_160342.jpg
Bra där @Pappikjolo, eller får jag kalla dig Pappi ;-) Skönt att du är på i alla fall! Grymt fin Enicar, kanske bland de finare jag någonsin sett. Stort grattis till den, men den förtjänar en bättre länk... oj, flexlänk ska det stå ;-)

_jonte skrev:
Flexlänk is da shit!
Ok... Skönt att höra ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alltså, det kan se coolt ut...men tycker inte ni som jag, att det kan vara lite väl mycket gammalt DNA på äldre flexlänkar...? Jag tänker på allt det där som fastnar mellan länbitarna...DET... :geek:
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Nyinköpt... Börjar det bli inne med flexlänk igen?

Denke skrev:
Alltså, det kan se coolt ut...men tycker inte ni som jag, att det kan vara lite väl mycket gammalt DNA på äldre flexlänkar...? Jag tänker på allt det där som fastnar mellan länbitarna...DET... :geek:

På fullaste allvar lyckades jag inte rengöra min apgamla flexlänk ordentligt med tvål, vatten och en tandborste! Så sjuka grejer mellan länkbitarna... :shock:
 

Janne b

Breitling
Här är en till! Men jag använder den sällan eftersom det är en quartzklocka, detta trots att det är en IWC :|
JB
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    249.7 KB · Visningar: 356

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Janne b skrev:
Här är en till! Men jag använder den sällan eftersom det är en quartzklocka, detta trots att det är en IWC :|
JB
Snygg dinka till att börja med! Quartz eller inte, på med en presidentlänk, så kommer den garanterat få mer handledstid :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Flexband är nostalgi för mig och jag tycker det kan vara väldigt snyggt till vissa klockor. Är det bra kvalitet har jag inget problem med att de fastnar i håret, Speidel is da shit!

Här är en tunn Fortis med matchande guldflex från Speidel:

IMG_6453_zpsaa0dd185.jpg


Samt en stilren Zenith med matchande silverfärgat flex:

IMG_6448_zpsdfa40b5f.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ariste skrev:
Flexband är nostalgi för mig och jag tycker det kan vara väldigt snyggt till vissa klockor. Är det bra kvalitet har jag inget problem med att de fastnar i håret, Speidel is da shit!

Här är en tunn Fortis med matchande guldflex från Speidel:

IMG_6453_zpsaa0dd185.jpg


Samt en stilren Zenith med matchande silverfärgat flex:

IMG_6448_zpsdfa40b5f.jpg
Snygga ur, men ska vi vara ärliga, så är de väl snyggare och bekvämare på läder ;)
 
C

Crowolf

Guest
Huu, jag minns när jag provade min morfars Date-rolle och hur den där hemska länken klämde mitt skinn. När han gick bort kastade min mormor klockan (och hela hans samling av tändare) för den hade ju stannat och var då förmodligen trasig.......
 
Topp