• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommen Rolex Day-Date 18078 "Lapis Lazuli"

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Haha, vilken djäkla klocka..:cigar:. Om en DD kan kan vara mer annorlunda än din andra DD så är det väl den där. Om man nu inte ska strössla. Din bruna är återhållen och diskret medan den här är utåtriktad och synlig... Om jag ska uttrycka mig diplomatiskt..:angel:

Ska jag bygga få ihop något av dina två DD så säger jag att du vill ha en DD på länk med svart tavla utan index. Det blir ditt nästa steg. Typ. Eller..? Kanske är det jag som vill ha en sådan men inte vågar..:p
Du får gärna låna min Lapis en dag. Skulle passa perfekt :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg
Grattis! Riktigt, riktigt fin. Orkar du bjuda på ett wrist shot också? :)
 

Genta

Cartier
Överraskningarnas man!

Diagnos: Day-date feber

Observation: Har redan DD på läderband

Recept: Day-date på guldlänk

Nu får vi se om febern går ned....
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Mustig använder jag när det gäller lite lätt korpulenta damer.

Jag hör vad säger, men tror ordet tappar lite av sin dignitet om det används så. Får jag istället introducera ett nytt ord för dessa damers epitet......rondör.....smaka på det. Damen i fråga har en viss rondör!! Inte så illa va?

Kommer inte vilja tänka på höstens mustiga höstgrytor om jag samtidigt ser framför mig en korpulent dam som simmar runt i min sky.....
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Absolut. Den verkar sitta hos någon som har svårt att glädjas med andra.

Är du seriös i att kritisera mig som person när jag gjorde mig rolig över Kaplans beskrivningar? Känns inte troligt med vår PM-kontakt så därför undrar jag om Kaplans var fel igen? Bror min hittade ingen skada på tavlan.
 

Ricrob

Patek
Är du seriös i att kritisera mig som person när jag gjorde mig rolig över Kaplans beskrivningar? Känns inte troligt med vår PM-kontakt så därför undrar jag om Kaplans var fel igen? Bror min hittade ingen skada på tavlan.
Inte så konstigt att han svarar så, jag hade nog varit mindre vänlig i mitt svar om jag var leben.. En sak att säga grattis osv och ställa en fråga om en påstådd skada men att fälla den kommentaren som ENDA kommentar om en så pass speciell klocka, ja det är det bara få här som skulle få för sig och en av dem är du. Småsint och drygt.
 
Topp