Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nyinkommet! Baj baj PO, häj häj...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ricrob, 24 oktober 2012.

1. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Ja, så länge fick PO'n stanna och jag vet, vad va det ni sa bla bla bla.. :D

Tankarna om att hoppa upp ett trappsteg började i samband med min tråd ang tomheten som infinner sig snart efter varje flipp eller köp och för några dagar sedan tänkte jag första tanken på att slänga ut PO'n och Headwinden på k&s.. Bratten kom inte så långt, för när jag köpte den bad förre ägaren om förtur på återköp och det stod han för när jag mailade och frågade, så den får "komma hem" igen inom de närmaste veckorna, kul tycker jag med tåren på kinden!

PO'n då..? Jo, ni vet ju hur det är när en klocka mentalt hamnat i "flipp-korgen", då sitter den löst på riktigt och i min värld kan den bytas mot vad som helst eller säljas när som helst. I detta fall blev det ett spontant bytesförslag när jag lade ögonen på en klocka som jag varit nyfiken på ända sedan jag hade min Speedy Pro, och idag träffades vi upp på ett café här i sjöstan över en latte (var alltså) och med en stökig Bonnie på 17 månader som ville ha sista ordet hela tiden, så länge hon inte fick knapra torra rån. Bytet blev av och Danne som han heter var en supertrevlig klocktok och lite av en Paneristi, så jag hoppas vi snart får se honom hör på KS så Masterkiller får lite sällskap!

Så, slutbabblat.. Här kommer några bilder på den nye!

Lite lätt fabricerat, då det inte är en riktig unboxing men det blir roligare då tycker jag!

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      754,5 KB
      Visningar:
      1.117
    • image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      390,8 KB
      Visningar:
      1.111
    • image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      848 KB
      Visningar:
      1.110
  2. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Sorry, måste pausa och natta Bonnie.. Fler bilder kommer. Gissa vad det är så länge! :D

3. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Men Ricrob, PO'n fick ju stanna oroväckande kort tid. Den var ju en keeper ! :) Är det ett 3313 som tickar i innerboxen ? Låt oss nu se lite close-ups på nyförvärvet.

4. Gavve

Gavve Greven

Satsar på em vit broadarrow! Snygg!

5. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Nu får det fan bli en Rolex!

6. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

@Undersköterskan: Nästan men inte riktigt så fint...

@Gavve: Full pott och japp, skitssnygg! Hur visste du?

@Spence: ... Vad ska jag säga... Det kanske är ett steg dit.. Att börja vänja mig vid klockor i damstorlek.. :lol: Närå, snart så men jag kan komma att ta ett sidospår på vägen dit.. Det märker vi snart!

I boxen ligger en Omega Speedmaster Broad arrow ref 3551.20.00 med 3303 verk, uttagen i Sverige jan 2011 och här kommer resten av bilderna:

Den är vidrigt snygg men den här gången säger jag inget om hur länge den stannar... :D

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      702,3 KB
      Visningar:
      1.044
    • image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      512,8 KB
      Visningar:
      1.040
    • image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      821,4 KB
      Visningar:
      1.040
    • image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      844,5 KB
      Visningar:
      1.045
  7. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    GRYMT!!!!!!!!

Gavve visste troligen då du postade en bild på bandet som följde med och vi satt och diskuterade den säljesannonsen i går. :D

Riktigt snygg Speedy. Rentav den snyggaste som finns! Gratulerar!

8. Gavve

Gavve Greven

Fick annonsen länkad av en vän som var sugen... Kände igen läderbandet på bilden

Riktigt schysst den där. Största fördelen med speedmasters är i mitt tycke att de gör sig riktigt bra både på läder och länk. Hur länge får den stanna? :D

EDIT: som fryken säger... Ville dock inte outa att han spanar TTT...

9. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Skitsnygg! Grattis!

10. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Vrålfett!

11. Tommytvigg

Tommytvigg Borgare

Från:
    Dalarna
    Grattis Ricrob!!
    Snygg klocka. Men har du bytt bort Headwinden!!?? Jag tycker om min bara mer och mer :D Fast det är klart, rätt var det är så har man hittat nått nytt man vill ha.
    Grattis igen till en fin klocka.

Mvh Tommy

12. ZQT

ZQT The Banker

Hahahah fan va du är rolig alltså! :mrgreen:

Grymt snygg, gillar att du fick med datumet där med, men jag hängde inte riktigt med, har din Headwind försvunnit iväg?

13. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Grattis mannen :D !!! Faktiskt riktigt Snygg Omega ;)
    När blir det en Rolex då?? Och om det skulle bli en Rolex, isåfall vilken?? :cool:

14. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

15. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Wow, grattis ! Makalöst vacker ! En klocka att åldras med. Wear it in health !

Vänligen
    Forumets undersköterska

16. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Geattis! Den där får du plocka med på nästa GTG så man får klämma och känna lite

17. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    När är nästa GTG :D ??

18. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Tror du verkligen att han har den kvar då? :D

19. Krattis kuppen...

20. Gavve

Gavve Greven

Vem lägger upp en tävlingstråd om vilken dag en försäljningsannons dyker upp på köpsälj förresten? :D

21. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Jag börjar med att säga tack till alla som grattat och gett komplimanger!

Fortsätter med att speciellt tacka Undersköterskan för dina svar på mina frågor!

Sedan säger jag jajaja... till Spencer som måste lära sig att bara döda fiskar flyter med strömmen!

Ytterligare svarar jag på Målarns fråga och iomd erkänner att jag snart är en död fisk.. Vet inte när riktigt men när finanserna tillåter och det lutar åt en GMT-C men ett par andra stångas om min gunst.

Sedan är det väl bara att instämma och erkänna att den ytterst troligt inte kommer bli en keeper och att den ens finns kvar till nästa GtG återstår att se (om det inte planeras in ett GtG typ i morgon?). Tanken med denna var att testa bara när jag hade chansen men den är vansinnigt snygg, så den kan väl då hänga på ett tag iaf? Åtminstone tills Bratten försvinner och som svar på Tommytvigg och JakobZ's fråga så har jag kvar Bratten i upp till ett par veckor till som det ser ut. Sorgligt att sälja den men som student är det så jävligt att ngt måste gå för att ngt ska kunna komma..

Avslutar med att gratta mig själv till post nr 500 och nu ska jag försöka låta bli att posta på en stund och njuta av det runda, fina talet!

Över ut Roger!

Edit: Det sket sig kungligt... :shock:

22. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Oj, så generöst av dig att köpa en broad arrow till frugan, vad blir det för herrklocka åt dig själv? ;) :p
    En AP RO diver vore väl lämpligt? :D

Hehe inte riktigt min smak, men kul att du vågar flippa och testa så mkt som möjligt!

Sorry men om inte den där är flippad innan lucia så blir jag förvånad :p

23. Rber

Rber Biskop

Haha:)

Edit: Får man fråga vad gamle ägaren köper tillbaka Headwinden för? Jag diggar dem som fan men rätt dåligt utbud på marknaden?!

24. David

David Bödeln

Riktigt fin, den där!

25. Per

Per Björklövens finest

Vit tavla är snyggt på det mesta. Kul klocka. :)

26. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Grattis! Är dock lite chockad att du sålde den fetaste "vaktdinkan" till förmån för en Omega... :shock:

27. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Vänta nu, det gjorde jag inte! Bytte denna mot min PO, Bratten sitter i windern as we speak men är dock snart borta. :cool:

28. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Den där är skitsnygg!!

Men ärligt... Du om någon MÅSTE ha en Panerai!!! Sälj det där eländet till damklocka nu och köp en riktig klocka ;)

29. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Bra gjort! En Speedy är en Speedy är en Speedy. :cool:

30. aleksi

aleksi Bonde

schysst bicep ;)

Mårtenssons ur Brookfield