• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet - första dealen på K&S

frere

Audemars
2-Faktor
Vilken vecka. Köpte en klocka i måndags, ett hus i tisdags, jobbade fjorton timmar igår och vaknade i morse pigg som en mört efter fem timmars sömn. Om jag börjar bjuda på day-dates i morgon ska ni hejda mig: det i så fall inte guld jag behöver, utan litium.

Hur som helst.

Under höstens pappaledighet fick jag plötsligt en timme över varje dag, då min dotter sov. I början läste jag böcker. Sedan hittade jag KS, registrerade mig och postade hundra inlägg. Och så blev jag, förstås, sugen på en ny klocka. Det var uppenbart att jag saknade en riktig dykare. Något stort och köttigt. Jag tänkte mig från början en Oris. Men hur jag än försökte blev jag aldrig riktigt såld på dem i stål, och titanvarianterna var inte bara stora, de var snusdosor. Dessutom ville jag prova något lite mer udda den här gången.

Och så, mitt i husköpet när tusenlapparna ändå yrde åt alla håll, dök det upp något jag länge gillat på K&S. Salt och kompromisslöst. Lagom konstigt, med tavla och visare som hämtade från en museibutiksklocka för stålbågade arkitekter.

Idag kom paketet till posten:
20130214_165520_zps171f6380.jpg

Ska jag verkligen orka vänta tills jag kommer hem? Nä, en bänk utanför hemköp duger bra!

20130214_165627_zps68186fc8.jpg

Den som inte gissat rätt tidigare gör det väl nu...

20130214_165726_zpsafbe99b7.jpg

Spänningen stiger...

20130214_165742_zpse794844a.jpg

Tada!

20130214_170018_zps2ed08449.jpg

Inte så grisigt stor alls, utan bara perfekt!

Första dealen på K&S, som sagt. Tack till naggge och vnagenius för en smidig affär.
 

Obeedoobe

Friends of KS
Re: Nyinkommet - första dealen på K&S

Nice, tung tysk! Den känns alltså inte så stor som den ser ut? Provade S&S Landsort som jag tycker är riktigt läcker. Den åt upp hela mig:(. Grattis till inköpet av en läcker klocka.

Mvh
 

max

Dancing Queen
grattis! De är riktigt fina de där! Och grattis till huset (säger jag trots att jag ägt hus hehe).
 

frere

Audemars
2-Faktor
Tack allihop! Även 3,5-åringen gillar den, eftersom den liknar lego och kan vara ända nere hos jättebläckfiskarna.

Obeedoobe skrev:
Nice, tung tysk! Den känns alltså inte så stor som den ser ut? Provade S&S Landsort som jag tycker är riktigt läcker. Den åt upp hela mig:(. Grattis till inköpet av en läcker klocka

Utan att ha provat landsorten, kan jag tänka mig att bandinfästningen och rundheten får den att sitta annorlunda. U1:an har korta bandhorn och är inte heller så fasligt tjock som man kan tro. Vad som däremot känns enormt är viklåset på gummibandet. Samma mått som en en jlc reverso ungefär...
 

RosaCasio

Cartier
Grattis, väldigt bra beskrivning "Salt och kompromisslöst. Lagom konstigt" Gillar klockan starkt och har ofta funderat på Oris utan att slå till.
 
Topp