• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet finmögel.

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag ägde, som alla vet, en fin GMT Master 1675 "Rootbeer." Jag hade den i ett år och hade väldigt svårt att släppa den, men sen intresset för vintage startade, så har suget efter lackade tavlor och guldtext alltid funnits där. Då jag tycker GMT:n sitter bättre än suben, med dess nättare bakboett, så har jag slött letat efter ett rimligt ex. Rimligt som i schysst boett, fin tavla och inte överjävligt dyrt. En ekvation som sällan går ihop när det gäller Rolex.
Nåväl, ett par sidor bak på hemsidan hos en välkänd klocknasare på USAs västkust, fanns ett ex som legat ute rätt länge. Lite kontakt, där det bland annat konstaterades att den nyligen fått en service, var klockan på väg. Fick den häromdagen. En 1675 från -66, med en någorlunda fet boett, som dock smakat polertrissa minst ett par gånger och med en fin tavla, utöver märket kl 8. Personligen så stör jag mig inte på det. Visarna har åldrats mot grönt och jag funderar på en relume av dessa, då jag tror det skulle lyfta klockan ytterligare. Den nitade länken är i riktigt bra skick för sin ålder och är den bästa länken till dessa, tycker jag.

Men denna och min Omega har jag kommit fram till att 1960-talet är min arena för klockor. 70-talsfunken och 80-talsfuturismen i all ära, jag håller 60-talarna högst. Nu saknas bara den där Autavian..men det kommer dröja.

Lite bilder;

P1174416.JPG
P1174417.JPG
P1174422.JPG
P1174423.JPG
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Så fruktansvärt cool och nonchalant beater! :) Gilt GMT har sakta börjat formas till 2015 års stora klockmål för mig. Grattis!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tråkigt att vridringen sitter snett. ;)
Grattis! Tror också den skulle höjas av en bra relume av visarna som matchar index.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag är så irriterad på att gilt gör alla klockor så mycket bättre. Fasen också.

En snygg gilt det enda som skulle kunna locka mig bort från min nuvarande 1675 och det skulle vara en given kandidat i min drömsetup oavsett hur mycket pengar jag skulle ha att spendera på klockor.

Stort grattis! Som vanligt, bra val!
 

mega

Rolex
Snygg! Satt och kollade på denna (ganska säker på att det var den) häromveckan. Årsklocka för mig. Lite mycket pengar just nu, men kanske senare... kanske...
 
Topp