• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet - Glycine Airman 1953

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Och så äntligen kom den! Kan det varit durutti som var först med att posta bilderna på årets nyheter från Glycine? Hur som helst så visste jag direkt när jag såg den nya Airman-modellen, en re-issue på Airman 1953, att jag helt enkelt var tvungen att ha den. Över lag verkade folk rätt skeptiska. Fake vintage är det många som är allergiska mot. Inte jag. När det gäller gitarrer ja, men inte när det gäller klockor. Jag tänkte "Gud vad skönt med en klocka som har mögel-looken utanpå men är sprillans ny inuti!". Visst går det att serva gamla grejor men ibland är det faktiskt rätt skönt att veta om att man har ett nytt stabilt verk som kommer kunna tröska på ett bra tag.

Jag har tidigare haft en Airman 2000 så storleken var jag redan bekant med. 42mm exkl krona och riktigt tunn och bärvänlig. 24h-visning hör ju inte till det vanliga så kör man Airman bör man nog hålla sig till det och inte växla mellan det och 2 x 12h-visning. Jag blev ändå rätt förvirrad senast vill jag minnas.

Nedan kommer några snabba bilder. Jag ska försöka se till att ordna en lite mer utförligare review så småningom men fråga på bara om ni undrar ngt. Jag vill avsluta med att tacka Denke för hjälpen. Thumbs up och big hug!

0EC964CD-FAC8-4D8E-AB3E-42DF151A10BF-2656-000001A2D09C01F0.jpg


47D99533-63E4-4DF6-94FA-3AB0043C2125-2656-000001A2D7772257.jpg


333B43D6-0171-4766-A117-C2440B2F91C2-2656-000001A2AB2E7D5E.jpg
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Vacker! Suktade efter den förr men har dragits mot Combat sub modellerna. Posta gärna ett helhetsavtryck när du har fått använda den lite mer :)
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Nyinkommet - Glycine Airman 1953

Den var grymt fin, stort grattis! :)
Fattar dock inte helt vad du menar med fake vintage? Färgen på lysmsssan eller? Isf inget konstigt imho, bara snyggt!
 

durutti

Cartier
Själv har jag inga problem att alternera mellan min enda klocka med 24-h visning (airman d2409) och andra klockor som har traditionell 2*12h visning. Man vänjer sig ganska snabbt. Bara klockan har tydliga timmarkeringar så går det bra.. och Vintage 1953 verkar uppfylla det kravet.
Grattis till en fin klocka! :)
P.S. Skulle man kunna be om en bild på klockan i profil? Skulle vilja se hur glaset ser ut i profil.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den blev ju kalas på dig Jaganata!

Härligt att du gillade den och bara kul att kunna hjälpa till. :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Härligt, grattis! Börjar det månne bli en ny Glycine hype i klockvärlden?
 

Knät

Cartier
Riktigt snygg.. Är bra sugen på en klocka med 24h visning.. Kanske ska rycka bort timvisaren på 1675:an för att prova??
 

Ricrob

Patek
Det där var nog den snyggaste Glycinen jag skådat?! Grattis Johan och du, ta och rassla förbi Kim Hua den 11e med den på armen!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Tack som fan alla! Idag har den fått en lite mer exotisk outfit. Vad tycks? Funkis eller går det fetbort?

66640B2B-D64E-4DFC-8964-231A47D249CD-3095-000001F4CFC9DCED.jpg
 
Topp