• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet: Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin

pnt

Rolex
2-Faktor
Länge sen jag gjorde en paketöppning men den här klockan känner jag förtjänar det :)

DHL aviserade att ett paket skulle dyka under fredagen och mycket riktigt, strax innan lunch ringde det på dörren och ett paket levererades. Rubriken har ju redan skvallrat om vilken klocka det avser så jag tänker inte besvära er med massa paketbilder utan går rakt på sak:

IMG_8462.JPG


I paketet låg en helt ny Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin Moon. Jag har under en tid känt att moderna dressare är väldigt trevliga och efter att ha flippat både det ena och det andra föll valet till slut på JLC. Klockan mäter in på resonabla 39 mm vilket är helt lagom för en vardagsdressare enligt mig. Bär sällan kostym och jag kommer bära den här i jobbet till skjorta och hemma med collegetröja, tshirt, piké och whatnot. 39 mm känns bra alltså!

Månfasen är väl avvägd på tavlan och datumkomplikationen sitter perfekt. I klockan tickar inhouseverket 925/1 (http://www.jaeger-lecoultre.com/WW/en/watches/master-ultra-thin-moon/1368420#/t2) med 41 juveler och 40 timmars power reserve. Caset har en tunn profil och på endast 9,9 mm i höjd sitter den perfekt på armen. Tavlan går från sunburst-silvrig till matt vit beroende på ljus och jag tycker att den är väl avvägd.

Ljuset är kasst i ett grått Borås men nedan följer iaf några fler bilder, tänkte försöka mig på en mer ambitiös fotosession inom kort :)

Nu är det dags att plasta av härligheten. Haj!

IMG_8429.JPG


IMG_8458.JPG


IMG_8466.JPG


IMG_8474.JPG
 

JesperO

Rolex
grått Borås... aldrig, där skiner solen för jämnan :):)
Grattis till en av de finaste dressarna där ute...
Säg till när du är sugen på att flippa... JLC GTG i Borås vore inte fel.
 
  • Like
Reactions: pnt
Ojoj jättegrattis! den där är verkligen helt superb. Har länge trånat efter den och lär får fortsätta lika länge till misstänker jag men det är enligt mig den ultimata dressaren inom "rimliga" gränser.

Underbar!
 
  • Like
Reactions: pnt
Topp