• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet - kärt återseende

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Idag var jag iväg och hämtade ut ett litet paket innehållande en klocka som jag tidigare haft i min ägo (inte just denna klocka men samma modell).

Detta var min första riktiga klocka. Tror att det var 2007 om jag inte minns fel. Jag hade bestämt mig för att köpa en Omega Professional och hade tittat ut någon ”basic” modell men efter att ha sett en kollega med just denna modell som hade chronograph då kunde jag inte nöja mig med en ”snikmodell”.

Jag hade kikat lite på Klockgigantens hemsida men hur seriösa den än verkade så kände jag inte för att sätta över ca 27 k och invänta klockan. En liten weekend med frugan var planerad till Stockholm så vad passade inte bättre än att passa på att köpa klockan på plats. Så någon gång på sommaren 2007 bar det av till Stockholm. Jag hade pratat med dåvarande ägare till Klockgiganten som skulle ta hem klockan i fråga. Det var dock osäkert om han skulle hinna få hem den.

Samma dag som vi skulle åka hem får jag ett samtal att han fått in klockan och jag möter upp honom på sitt kontor i Solna Business Park. Allt såg bra ut och alla certifikat följde med och serienr stämde. Detta var jag väldigt noga med för jag hade läst om att Klockgiganten tidigare hade sålt klockor med bortslipade serienr.

Länge var man en OWG och jag bar denna klocka dagligen. Tyvärr så förlorade jag denna klocka under ”blöta omständigheter” och jag fick aldrig tag i en likadan klocka.

Så satt jag nyligen och funderade på om man inte skulle införskaffa en sommarklocka. Siktet var inställt på något med vit urtavla t.ex en Rolex 16570 men bestämde mig snabbt att inte begränsa mig till vit urtavla. Kom då att tänka på min ”gamla” Omega och gjorde en sökning på Chrono24.se. Fick upp en säljare i Sverige som hade en till salu som var nyservad så jag var ju tvungen att slå till. :D

Här kommer bilderna:

IMG_43761_zps45781aa2.jpg


IMG_43771_zpscab07091.jpg


IMG_43781_zps37929739.jpg


IMG_4380_zpsf357330c.jpg


IMG_43811_zpsacce4f9a.jpg



Modellen heter 2594.52.00. Den fanns även i en Americas Cup version där enda skillnaden var att det även stod just ”Americas Cup” på urtavlan. Jag tycker att detta är en av Omegas klart snyggaste SMP modeller. Modellen ersattes senare av en modell som jag inte alls känner lika mycket för, då den har mindre siffor på vridringen, de ihåliga visarna, ”fel” länk, vågig urtavla samt placeringen av subdials jämfört med tidigare modell. Det är kanske löjligt att störa sig på placeringen av subdials men jag tycker att den senare modellen ger ett skevt intryck när jag testat den eftersom de är placerade kl 6, 9 och 12 jämfört med kl 3, 6 och 9 vilket ger ett mer symetriskt intryck.

21330424001001-30_zps37243941.jpg
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Den där var min favorit Omega i flera år, dock har detta gått över till AT 8500 nu men den är fortfarande riktigt het.. Grattis!!!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Tack allihopa! :D

Lite kul att man fick med en liten påse med allt som blev utbytt vid servicen.

IMG_4383_zpse20380eb.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hej!
Jättefin!
Även jag började min bana i klockträsket med en Omega Seamaster Chrono, men med blå bezel.
Sålde den för länge sen, men saknar faktiskt tyngden än idag!

Mvh
Michael
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jokkmokkswe skrev:
Stilig, hoppas det är en keeper

Ja detta är en keeper. :D

MJ24 skrev:
Hej!
Jättefin!
Även jag började min bana i klockträsket med en Omega Seamaster Chrono, men med blå bezel.
Sålde den för länge sen, men saknar faktiskt tyngden än idag!

Mvh
Michael

Där ser man. :) Känns riktigt kul att ha den i samlingen igen.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Nyinkommet - kärt återseende

Trevlig! Ett omegagummi på den där så är du i hamn!

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Ett kärt återseende, tack för att du delar med dig och grattis till en stålsnygg klocka! :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Re: Sv: Nyinkommet - kärt återseende

Trevlig! Ett omegagummi på den där så är du i hamn!

Ja tanken är att skaffa ett gummi till klockan. Frågan är vilket det blir. Jag föredrar egentligen ett slätt gummi men då blir med viklås som på denna bilden:

e8yryja8.jpg


Annars blir det nog detta alternativet men jag är något tveksam:

7e9ese4a.jpg
 
Topp