Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nyinkommet - möglig trekant

Diskussion i 'Vintage' startad av Camo00, 13 februari 2013.

1. Camo00
    Trådstartare

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Slet upp ett tjockt brev i hallen i tron att det var en gammal penna jag köpt. Men ut trillade en trio mögliga ur som fick mig lätt upphetsad!! :)

En Lagonda, en Olma och en obskyr pjäs märkt Mora Atlet, vilket åtminstone jag aldrig hört innan!! (Ariste??) :)

Det som fick mig svettig av lust var att ingen av dem funkar, glasen är repiga, kronorna sitter fast och boetterna sjunger av välanvändning! Kan knappt vämta tills jag får öppna dem ikväll... :-?

eriksson850 gillar detta.
  2. ZQT

ZQT The Banker

Gött med mögel att pilla i ;)

3. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Visst är det du som fulfixar med bensin som huvudingrediens? ;) Ska det fulfixas vill vi se bilder på hela processen!!!

4. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Kuliga klockor förresten :)

5. Camo00
    Trådstartare

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Nyinkommet - möglig trekant

F-n, skulle aldrig sagt A... :D

Olman och Mora tickar på efter lite bortblåst damm, så de kanske blir aktuella för fulfix!

Lagondan står still och saknar bla skruven till kronhjulet, så den får nog urmakaren kika lite på, om inte boetten är alltför sliten...

6. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Härligt med sådan spänning och glädje över några billiga och mögliga klockor, me like! Fram med bensinen och ha denna låt som soundtrack till din urverksresa:
    http://m.youtube.com/#/watch?v=Pz8jEVXoMIw&desktop_uri=/watch?v=Pz8jEVXoMIw&gl=SE

Har sett Mora-klockor tidigare och klämt på en också, det känns onekligen som det ligger en svensk koppling bakom namnet men jag vet ingenting...snygg Mora du har där!

7. Camo00
    Trådstartare

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Nyinkommet - möglig trekant

Haha, kunde man ju lista ut! Trodde iofs att Du skulle ha ett par, tre Mora Atlet i samlingen..?! ;)