• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet! min årsklocka DD 1803-1965

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Som kanske de flesta känner till vid det här laget så har jag en fäbless för Rolex DD och skaffat mig några stycken under dom gånga åren men aldrig hittat en lämplig DD årsklocka.
Jag själv såg dagens ljus för första gången i Lund år 1965 och fyller alltså 50 nästa år vilket gör det extra roligt av få visa er denna blivande 50 åring.
Denna klocka fick jag vila ögonen på så sent som i Lördags, jag föll pladask och det blev kärlek vid första ögonkastet.
Detta är alltså en ref 1803 från 1965 i den tickar ett 1556 urverk och att den har svensk dagskiva och originalbox med papper, inköpskvitto samt tillhörande försäkringsbrev från-65 är ju inte så dumt.
Tavlan är mattsvart och nästan korkliknande till utseendet, säkerligen senare men fantastiskt snygg och ovanlig.
På klockan sitter ett Rolex original svart ödleband med tillhörande originalspänne från Rolex.
Klockan såldes av Svenska Urdepoten på Biblioteksgatan 1 i Stockholm 1965 till Fru Horvath som en gåva till sin man och har varit i mannens ägo tills han gick bort och hans fru avyttrade den.
Trevligt och ovanligt med alla tillbehör och extra roligt när klockan dessutom fyller 50 liksom jag ;)

Det finns också en person som jag vill tacka speciellt, för att du till slut så storhjärtat släppte klockan till mig och gjorde en blivande 50 åring lycklig! stort tack jakob.dala :)

och här kommer lite bilder på 50 åringen...

20141014_204342.jpg


20141014_204433.jpg


20141014_202733.jpg


20141014_202504.jpg


20141014_204655.jpg


2014-10-15 10 40 17.jpg


20141014_205113.jpg


20141014_205331.jpg


20141014_210252.jpg

också en gruppbild på dom 6 andra familjemedlemmarna i DD familjen
IMG_20140911_210331.jpg


Tack för idag och ha en fortsatt trevlig kväll!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis!!!! Ser fram emot partyt nästa år min unge vän!:)
 

Silverminken

Panerai
Inte illa att hitta en födelseårs klocka som dessutom har box och kvitto.
Den är riktigt vacker dessutom. Din DD samling kompletteras perfekt med en svarttavlad.
Ett stort grattis från Silverminken.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jisses Omen Du har verkligen smak för DDs, och den senaste skämmer verkligen inte din samling. En eloge också till jakob.dala som gav dig möjligheten att förvärva sköningen.
 

V

Cartier
Stort grattis och verkligen kul att få ta del av proveniensen.

Det diskuteras ju i en annan tråd just nu om betydelsen av box, cert m.m. och detta visar med önskvärd tydlighet mervärdet av fullset.

Trots att platina-DD:n är helt otrolig måste jag nog säga att det nya tillskotten är min favorit i familjeskaran.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Mycket stilren och elegant version av 1803 tycker jag med den tavlan o bandet.

Grattis, hoppas den blir väl mottagen av dom andra i familjen.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kul klocka och fantastiskt roligt att ha hela bakgrundshistorien. Kul att det suttit svensk skiva i klockan från början.

Förutom några knasiga Stellor så är det där en av mina topp två favorittavlor på DD. Du äger den andra riktiga favoriten också!

Grattis till klockan och grattis i förskott till en respektabel ålder!

...och tack för förvarningen om klock-specialen!
 
Topp